POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

Quoted post


Gast

#9

2017-08-20 14:47

Beste Dolf, ik ben zo'n diender. In 1974 begonnen en ben nu 60 jaar oud. We hadden toen eenzelfde situatie met de collega's die na de oorlog begonnen. Die gingen in de jaren 70 allemaal met pensioen/flo. Ik heb in Heerlen in opleidng gezeten. Barakken werden er bijgebouwd en grootse plannen werden haastig gepresenteerd om de snelle uitloop op te kunnen vangen. Toen hebben we al gewaarschuwd....over pakweg 40 jaar zitten we weer in zo'n situatie. Probeer dit voor te zijn regering(en). Maar niets van dit alles m.d.v. dat de groepen nu nog groter zijn. Ik mag in 2024 in principe van mijn aow en pensioen gaan genieten en maak de 50 dienstjaren vol na eerst 35 jaar meebetaald te hebben aan allerlei regelingen voor oudere collega's waarbij ik dus overal naastgrijp. Kortweg langer afdragen, meer afdragen, er na zoveel jaren minder voor terugkrijgen en er korter van kunnen genieten. 4 keer de hoofdprijs dus maar wel in mijn nadeel.
Dank en succes
Gr

Reacties

Hopeloos

#19 Re:

2017-08-24 17:59:13

#9: -  

 Ik ben ook zo'n diender. 1 oktober 1974 begonnen op de politieschool. Nu 60 jaar. 1 oktober 2017 43 dienstjaren! Nog steeds volop in de noodhulp. Immers we hebben veel te weinig mensen in de noodhulp. Altijd weer mee doen met IBT. Ondanks een nieuwe knie; hernia operatie en heupproblemen proberen om die toets weer te halen. Het word steeds moeilijker en moeilijker. Iedereen schreeuwt om meer en meer training. Logisch. Ik zou dat ook zeggen als ik jong was. Ben ik echter in het IBT gebouw dan vind het merendeel (eigenlijk bijna iedereen)  het een erg lange en vervelende dag en is men blij dat het eindelijk voorbij is. Deze leeftijdsgroep, waaronder ik ook val, hebben altijd langs het potje gepiest. Al de regelingen die later kwamen, zoals bijvoorbeeld ouderschapsverlof, konden wij geen gebruik van maken. Tijdens koffie drinken praten we weleens met elkaar (de oudjes van tegen de 60) wat we zouden doen. Tot 67 jaar werken of eerder stoppen. De een zegt: Ik gun het ze niet om na 40 of meer dienstjaren met een "hongerloontje" met pensioen te gaan. De ander zegt: Ze bekijken het maar. Als ik het kan betalen ben ik weg.

Ik ben ook zo'n type. Ik ga kijken of ik op 1 oktober 2019; ik heb dan 45 dienstjaren, weg kan.

Ik zie om mij heen veel te veel mensen, maar ook collega's, die net een jaar met pensioen zijn, weg vallen.

Ze krijgen een ongeneeslijke ziekte of "vallen" zomaar plotseling om.

Vreselijk. En daar heb je dan zoveel jaar voor gewerkt.

Ik hoop dan ook van ganse harte dat er een goede CAO komt voor de politie met een goede regeling voor vroegpensioen.

Ik hoop ook dat ik, maar natuurlijk ook mijn leeftijdsgenoten, daar gebruik van mogen en kunnen maken.

Genoeg is genoeg.

Bij de brandweer, ambulacepersoneel en defensie, kan alles op dit gebied geregeld worden.

Hoop dat nu eens een keer de politie in aanmerking komt hiervoor.

 

Afz.

Iemand die trots is dat hij bij de politie werkt.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...