Geen vluchten na elven

Quoted post

rwin

#629 Afspraken en miltaire vliegtuigen

2017-05-17 06:05

Waar ik me het meest aan stoor (in Best) zijn de MILITAIRE vliegtuigen. Die lijken niet onder de afspraken te vallen en komen met hun turbo-props en andere oude luidruchtige vliegtuigen keihard over de dorpskern vliegen. In mijn ogen volledige onnodig. Ik zou graag zien dat het miltaire deel van het vliegveld ook onder de regels komt.

Reacties

Decibel

#630 Re: Afspraken en miltaire vliegtuigen

2017-06-02 06:56:08

#629: rwin - Afspraken en miltaire vliegtuigen 

 

Wat de Commissie overleg en voorlichting milieuhygiëne Eindhoven (COVM) hierover zegt:

"Vliegbasis Eindhoven en Eindhoven Airport zijn samen goed voor vele duizenden vliegbewegingen per jaar op de militaire luchthaven. Hoewel Vliegbasis Eindhoven en Eindhoven Airport er alles aan doen om de overlast te beperken, is er soms toch sprake van geluidhinder."

In een eerdere reactie schreef ik al:
Wat een ongelooflijke arrogantie om te zeggen dat er "soms" toch sprake is van geluidshinder. Niet minder arrogant is het voortdurend benoemen van Eindhoven Airport als 'Vliegbasis Eindhoven' of de 'militaire luchthaven'. Wás het maar 'Vliegbasis Eindhoven' of de 'militaire luchthaven die oorzaak is van alle geluidsoverlast, het zou een stuk aangenamer worden om in de gemeenten rondom Eindhoven te wonen. Daarenboven dient Vliegbasis Eindhoven een veel groter belang dan Eindhoven Airport; defensie zorgt namelijk voor onze veiligheid maar dat wordt gemakshalve niet of nauwelijks in de diverse berichtgevingen genoemd. Kort en goed: overlast van militaire vluchten willen wij graag accepteren, geluidsoverlast die voortkomt uit het Eindhovens economisch belang nadrukkelijk niet.