huurcontracten afschaffen waar geen huisdieren toegelaten zijn

Quoted post

Huurcontracten afschaffen

#7

2016-07-02 07:47

In ons huur contracten staan ook geen huisdieren toe gelaten maar ons huurders hebben 3 honden en 2 katten het staal in het contract voor moest er beschadiging zijn anders kan je als eigenaar er problemen met krijgen . Dan kom je soms tegen op het vrede gerecht je weet als je huisdieren toelaat dan dat ze dingen kunnen kapot bijten. Die wat moet je doen om je een beetje te beschermen , het in het contract zetten ook al laat je huisdieren toe

Reacties


Gast

#85 Re:

2016-07-03 10:13:10

#7: Huurcontracten afschaffen -  

 pas hier wel met op. want die kan je boete krijgen als je huurder het hard speelt en je volledige contract onwettig verklaren. het is namelijk niet wettig en schending van de privacy.

Goedele

#214 Re:

2016-07-03 19:54:29

#7: Huurcontracten afschaffen -  

 Waarom zouden alleen huisdieren schade veroorzaken in een woning? Dan kan je evengoed in je contract zetten dat mensen niet toegelaten zijn. Die kunnen namelijk minstens evenveel maar waarschijnlijk VEEL MEER schade aanbrengen.  Dus die redenering gaat niet op. De huurder heeft er gewoon voor te zorgen dat zijn huisdier zich gedraagt. 

Poezenmeisje

#378 Re:

2016-07-05 20:08:26

#7: Huurcontracten afschaffen -  

 Waarom dan niet vermelden: bij voorkeur geen huisdieren, indien men toch een huisdier in huis haalt, moet alle schade door het dier aangericht worden vergoed. 

Dit lijkt me wettelijk gezien een betere voorwaarde, u zegt niet dat het niet mag, maar er de voorkeur aan geeft dat de bewoners zich terdege bewust zouden zijn wat de mogelijke gevolgen van hun keuze kunnen zijn. Het is dan aan de huurder om bij zichzelf te rade te gaan of hij dit risico wil nemen.

Waar volgens mij wel mag op gewezen worden is dat men in een appartementsgebouw geen grote dieren zou mogen houden. Ook geen hele meute, dit gewoon om geluidsoverlast te vermijden door alleen gelaten honden die de ganse tijd lopen te blaffen of te huilen. Kortom, huurders kunnen zich ertoe verbinden ervoor te zorgen dat ze een weldoordachte keuze maken die ook rekening houdt met de buren.

Ik ben een grote dierenvriend, maar daarom niet egoïstisch, dat ik wat graag een huisdier houd is mij eigen, toch vergeet ik mijn buren niet en wordt mijn keuze zo bepaald dat mijn buren geen of uitserst zelden hinder hiervan ondervinden. Daar varen niet alleen mijn buren wel bij, maar ook ik want er is tussen mijn buren en mij geen wrevel over mijn huisdier. Als iedereen respect toont voor de anderen is het houden van een paar huisdieren best doenbaar. Het kan allemaal zo simpel zijn voor iedereen als men in de eerste plaats goed de voor- en nadelen ervan overweegt.