huurcontracten afschaffen waar geen huisdieren toegelaten zijn


Gast

#376

2016-07-05 19:10

heb deze petitie ondertekend omda ikzelf drie honden heb, den oudste is er 12, dan eentje van 7 en eene van 5, heb bijzonder veel moeilijkheden een andere woonst te vinden met die stomme contracten geen huisdieren toegelaten, doe alles voor men woefkes, slaap nog liever me een tent int bos da ik ze bij me kan houden dan ze weg te doen voor een ander tevreden te stellen

Gast

#377

2016-07-05 19:55

Ik heb zelf een hond die ik nooit zou kunnen wegdoen voor een woning.
Poezenmeisje

#378 Re:

2016-07-05 20:08

#7: Huurcontracten afschaffen -  

 Waarom dan niet vermelden: bij voorkeur geen huisdieren, indien men toch een huisdier in huis haalt, moet alle schade door het dier aangericht worden vergoed. 

Dit lijkt me wettelijk gezien een betere voorwaarde, u zegt niet dat het niet mag, maar er de voorkeur aan geeft dat de bewoners zich terdege bewust zouden zijn wat de mogelijke gevolgen van hun keuze kunnen zijn. Het is dan aan de huurder om bij zichzelf te rade te gaan of hij dit risico wil nemen.

Waar volgens mij wel mag op gewezen worden is dat men in een appartementsgebouw geen grote dieren zou mogen houden. Ook geen hele meute, dit gewoon om geluidsoverlast te vermijden door alleen gelaten honden die de ganse tijd lopen te blaffen of te huilen. Kortom, huurders kunnen zich ertoe verbinden ervoor te zorgen dat ze een weldoordachte keuze maken die ook rekening houdt met de buren.

Ik ben een grote dierenvriend, maar daarom niet egoïstisch, dat ik wat graag een huisdier houd is mij eigen, toch vergeet ik mijn buren niet en wordt mijn keuze zo bepaald dat mijn buren geen of uitserst zelden hinder hiervan ondervinden. Daar varen niet alleen mijn buren wel bij, maar ook ik want er is tussen mijn buren en mij geen wrevel over mijn huisdier. Als iedereen respect toont voor de anderen is het houden van een paar huisdieren best doenbaar. Het kan allemaal zo simpel zijn voor iedereen als men in de eerste plaats goed de voor- en nadelen ervan overweegt.


Gast

#379

2016-07-05 20:20

♡animals

Gast

#380

2016-07-05 20:21

Een huisdier hoort bij het gezin

Gast

#381

2016-07-05 20:36

Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een huurhuis te vinden waar je huisdieren mag houden. Heel triestig is dat.

Gast

#382 Re: Re:

2016-07-05 20:42

#378: Poezenmeisje - Re:  

 Poezenmeisje

 

Daar zeg je veel Als iedereen respect toont voor de anderen, wij hebben het met meerder buren voor gehad buren gaan op stap en laten honden de ganse dag alleen met als gevolg dat de honden bijna de hele tijd zitten te blaffen overdag zijn ze gaan werken en s'avonds gaan ze uit van vrijdag tot zondag.

 

Ik hou ook van dieren en moest ik er zelf een in huis nemen dan zou ik alleen staant huis zoeken en zorgen dat de dieren niet meer dan nodig alleen zitten.

 

Als je huis dieren moet hebben om er juist eens 1 a 2 uur naar te kijken dan moet je geen dieren nemen.

En dan zeg je Waarom dan niet vermelden: bij voorkeur geen huisdieren, indien men toch een huisdier in huis haalt, moet alle schade door het dier aangericht worden vergoed. 

Wij hebben in plaatsen gewoont waar huisdieren alles stukmaakten en eigenaar kon fluiten naar schadevergoeding.

 

Wij zijn maar zelf verhuist omdat we het moe waren van elke dag en avond tot stuk in nacht geblaf te hebben.

 

 


Gast

#383

2016-07-05 22:21

Mijn huisdier is mijn steun en toeverlaat ik heb niemand anders die om mij geeft!!! Neem mijn huisdier af en dan hoeft het voor mij ni meer!!!

Gast

#384

2016-07-05 23:10

Ik heb zelf ook heel wat huisdieren en ik weet hoe moeilijk het is om een huis te huren als je huisdieren hebt

Gast

#385

2016-07-06 04:35

Omdat ik ook een hond heb en heel lang moeten zoeken heb om app te vinden waar hondje mee mocht en er staat ook in mijn kontrakt geen hond maar heb dan toch toestemming gekregen

Gast

#386

2016-07-06 04:51

oud spreekwoord :Mensen die niet van dieren houden ,houden ook niet van mensen...Heb 2 poezen en een hondje....Raak niet aan een woning zelfs buiten de stad in open gebied ! Als men zoveel schrik heeft...vraag meer huurwaarborg! Laat men zo een wet invoeren ! De asielen zitten overvol ! De Mensen zullen dat zeker graag betalen .....

Gast

#387

2016-07-06 08:12

Omdat ik zelf huisdieren heb en niet graag mijn dieren zou moeten weg doen. Ik slaap dan nog liever op straat.

Gast

#388

2016-07-06 08:15

Mijn hond is geen huisdieren. Mijn hond is familie.

Gast

#389

2016-07-06 10:05

Omdat huisdieren, het woord zegt het al, ook in en bij ons huishouden behoren. Vind ik vanzelfsprekend...

Gast

#390

2016-07-06 11:03

Helemaal eens met de stelling dat verbod op huisdieren in verhuurcontract oorzaak zijn voor vele eenzame mensen, jong en oud én een rechtstreeks gevolg is van overvolle asielen.

Gast

#391

2016-07-06 13:59

Omdat ikzelf het heb meegemaakt dat ik 4 jaar tegen mijn zin moest wonen op een plaats waar het niet veilig was,maar ik deed mijn hond NIET weg en nog minder naar een asiel te brengen. Deze verhuurder gaf toestemming om een hond te houden omdat hijzelf een dierenvriend was/is. Nu al 13 jaar eigenaar van een woonst maar nog iedere dag moeten vechten om mijn hond te kunnen houden omdat er een ex-gevangene in de blok woont die je constant zit te pesten en met dreigementen :ik bel de dierenbescherming omdat je je hond verwaarloosd enz.... maar ze vergeet er wel zelf bij te zeggen dat toen ze er achter kan dat haren hond suikerziekte had heeft haar man de hond meegenomen naar het bos en doodgeschoten!!! Inderdaad echt gebeurd . Wat zeggen jullie daarvan?!?!

Gast

#392

2016-07-06 14:07

Ik heb het zelf meegemaakt. Ben mijn huis uit gezet en heb toen bij vrienden gelogeerd tot ik een woonst had waar mijn hond wel welkom was. Mijn hond heeft helaas tot dan op hondenhotel moeten verblijven, waardoor hij verlatingsangst heeft gekregen.
Gelukkig heeft hij nadien bij mij nog bijna tien mooie jaren mogen doorbrengen. Het is niet omdat je een huisdier hebt dat uw huurhuis gesloopt wordt. Die fabel moet eens voor altijd de wereld worden uitgeholpen!

Gast

#393

2016-07-06 16:58

Waarom niet dieren maken mensen gelukkig !!!

Gast

#394

2016-07-06 17:46

Omdat ik persoonlijk zoekende ben naar een appartement/studio met 1 slaapkamer tezamen met m'n teckeltje.

Gast

#395

2016-07-06 20:22

Omdat ik vind dat ieder dat zelf mag beslissen of je huisdieren neemt welke achterlijke idioot heeft dit bedacht en vraag me af of dat wettelijk wel mag

Gast

#396 Re:

2016-07-07 05:33

#9: -  

 Goed zot zou ik zeggen! Nooit van men leven doe ik men huisdier weg! Ik verzwijg het dan liever of deel van men gezin weg te doen! 


Gast

#397

2016-07-07 06:33

Is juist wat jullie zeggen .

Gast

#398

2016-07-07 07:02

Ik zou nooit onze hond of poes kunnen achterlaten...

Gast

#399

2016-07-07 09:53

Omdat een dier een vriend voor even is maar voor een dier zijn wij een vriend voor het leven. Door dieren te dumpen of in een asiel te steken kunnen ze angstagressie ontwikkelen en dus ook sneller gaan bijten. Dit heb ik geleerd van mijn nu overleden nonkel die dierenarts was, ik draag respect hoog in het vaandel zij het tegen mens of dier.

Gast

#400

2016-07-07 12:36

Ik weet hoe moeilijk het is om iets deftig te kunnen huren in de prive sector met huisdieren te hebben...