Een vuist tegen Lyme, regering sluit niet je ogen.

Quoted post


Gast

#11

2016-04-29 08:51

Omdat het tijd wordt dat de overheid chronische Lyme erkent, zodat vergoeding van torenhoge zorgkosten ten einde komen!
Ik ben zelf Lyme patiënt en heb daarbij ook nog borstkanker. Met de name de chronische Lyme heeft mijn leven volledig onderuit gehaald. Ik ben mijn eigen bedrijf, mijn inkomen, mijn zelfstandigheid, mijn sociale leven, mijn onafhankelijk, mijn deelname aan de maatschappij, mijn vrijheid in beweging en gaan en staan waar ik wil allemaal kwijt. Vooral de hoge zorgkosten voor Lyme, naast uiteraard alle lichamelijke en geestelijke ongemakken nemen mij mijn oude leven van me af. Wat er over blijft naast je dag in dag uit beroerd voelen en nauwelijks tot iets in staat zijn, is zo'n beperkt budget dat je eigenlijk alleen je onderdak, medicatie, behandeling en eten kunt veroorloven...een karig leven. Als ik dit vergelijk met borstkanker behandeling en kosten is het verschil gigantisch: bij Lyme moet je zelf op zoek naar de juiste hulp, bestaan er geen folders, krijg je bijna niets vergoed, maar vooral, wordt je niet geloofd en krijg je niet altijd de juiste behandeling die je nodig hebt. Ik kreeg er borstkanker bij en dat was ineens het andere uiterste. Ik kreeg stapels folders, 2 mammacare verpleegkundigen die ik altijd kan raadplegen, die voor jou veel regelen, zoals een fysiotherapeut die anti-oedeem behandelingen geeft. Zo'n beetje alles wordt vergoed, iedereen leeft mee, Compleet andere wereld! En dat terwijl Lyme en Kanker beiden levensbedreigende ziekten zijn....en ik, eerlijk gezegd, nog steeds banger ben voor Lyme dan voor borstkanker.......

 

Reacties

Motormuis2209

#50 Re:

2016-04-29 22:29:54

#11: -  

 Ik heb precies het zelfde ervaren 2 x borstkanker diverse behandelingeb en operaties( 8 in 2 jaar tijd ) en uiteindelijk een reconstructie dmv mijn rugspier.

Daar net van herstellende gebeten door een Teek in Noorwegen mega ziek geworden met alle lyme symptomen maar doordat artsen het steeds in die andere hoek bleven zoeken ( want ja je hebt zoveel meegemaakt ) terwijl ik zei dat is het niet het is lyme 

Duurde het 1.5 voor het uiteindelijkbevestigd werd en ik dus in de chronische lyme fase was beland.En bedankt !!!

Nog snappen mensen niet dat ik het er moeilijker mee heb dat ik  lyme heb als borstkanker, daar kreeg ik tenminste behandelingen .Hier hangt iedere dag als het ware het zwaard van damocles boven je hoofd .Dank zij onze regering de artsen en het feit men hun kop in het zand blijven steken en zelf het wiel willen uitvinden .wat in andere landen al is uitgevonden en ondertussen overlijden mensen eraan. Lang leve de gezondheid zorg