Master-basispsychologen bijten op een houtje: MSc in de Psychologie zonder BIG-reg. is niets waard!

Quoted post

gepromoveerde psycholoog en Alco docent bij geneeskunde

#42

2016-03-22 23:29

U bent geen basispsycholoog maar een masterpsycholoog ivm het voorgaande bericht.

Een basispsycholoog is gelijk aan een gz-psycholoog= een big geregistreerde psycholoog: 6-7 jaar opleiding. 

 

Let goed op: Spreek van master psychloog= geen big geregistreerde psychloog. Dit betekent geen contract met zorg verzekeringen en de inpspecteur werkt uitsluitend met big geregistreerde psychologen= basispsychologen=gz psychologen en niet master psychologen.

 

Als je van de uinversiteit komt, ben je een masterpsycholoog en geen basispsycholoog=gz psycholoog. Helaas wordt dit door studenten aan de universiteit vaak verkeerd gebruikt.

Hierdoor ontstaat ook verwarring.  Universiteiten zouden hier veel meer op moeten letten.

Reacties


Gast

#47 Re:

2016-03-23 09:45:03

#42: gepromoveerde psycholoog en Alco docent bij geneeskunde -  

 Ter verduidelijking: 

Ik heb dus wel de master psychologie gedaan dus ik ben masterpsycholoog en ik werk als basispsycholoog. Qua registratie zijn die titels één, namelijk beiden zonder BIG registratie.

Ik heb geen gz-opleiding gedaan dus ik ben geen gz-psycholoog en niet BIG geregistreerd. Hierdoor heb ik dus geen contract met zorgverzekeringen, ben ik afhankelijk van een gz-psycholoog (die dus wél BIG geregistreerd is) en kan ik niet zelfstandig werken.

Voor mij geldt dit alles dus ook en voor velen met mij. Daarnaast heb ik overigens wel 6 jaar gestudeerd (ook een master in het wetenschappelijk onderzoek behaald) maar dat terzijde. 

Zie: http://www.psycholoog-en-praktijk.nl/registratie-psycholoog-psychotherapeut-therapeut

Gz-psych MSc

#109 Re:

2016-04-06 18:54:37

#42: gepromoveerde psycholoog en Alco docent bij geneeskunde -  

 Een gz-psycholoog is absoluut geen basispsycholoog! Er is geen ggz-instelling waar men spreekt over basis- en big registreerde psychologen (gz, pt, kp, knp) als een en hetzelfde. Mvg van een GZ-psycholoog.