Master-basispsychologen bijten op een houtje: MSc in de Psychologie zonder BIG-reg. is niets waard!

Quoted post

Gepromoveerd, niet BIG (maar wel cognitief gedragstherapeut VGCt en EMDR practitioner) psycholoog

#35

2016-03-22 08:59

Graag ook aandacht voor de relatie tussen promoveren en klinische werkzaamheden. De enige route om beide te kunnen uitoefenen is nu de postdoctorale opleiding tot klinisch psycholoog; maar of dat nou zulke goede wetenschappers oplevert? Als we meer aandacht voor onderzoek en effectiviteit van zorg willen, zullen we moeten gaan voorkomen dat mensen moeten kiezen voor ofwel een academische carriere ofwel een carriere in de klinische praktijk.  

Reacties

Karin

#142 Re:

2016-06-03 09:46:21

#35: Gepromoveerd, niet BIG (maar wel cognitief gedragstherapeut VGCt en EMDR practitioner) psycholoog -  

 Eens! Ik zit in de eindfase van mijn promotie-onderzoek en kan gelukkig starten met de part-time GZ opleiding volgend jaar. Op deze manier is de combinatie onderzoek-praktijk daadwerkelijk mogelijk. Jammer dat dit niet gezien wordt door diverse instanties. Ik voelde me laatst trouwens erg verontwaardigd dat de LOGO verklaring nog maar 5 jaar geldig is; begin je dus direct met een baans als promovendus... dan kun je doorstromen naar een GZ opleiding wel vergeten. Hoezo wordt in NL het scientist-practitioner model aangehangen?