Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

De Buurman van de overkant

#40 Moskee in Seghwaert

2011-10-07 20:11

Een moskee in mijn wijk ? En dan ook nogeens drie straten verderop ? Ja, waarom niet ? Zijn Zoetermeerders werkelijk zo bekrompen en intolerant ? Wees trots op onze multiculturele samenleving waarin iedere geloofsovertuiging z'n eigen gebedsruimte kan krijgen. We hebben enorm veel kerken in Zoetermeer, voor wel iedere stroming twee, we hebben enkele Koninkrijkszalen van de Jehova's, een mormonentempel op de Oyslaan en een Hindoestaanse tempel in aanbouw in Oosterheem. De Islamitische gemeenschap in Zoetermeer moet het doen met een veel te kleine ruimte in Meerzicht. Fijn dat er voor hen nu een mogelijkheid komt voor meer ruimte, en geen probleem dat dat bij mij in de buurt is. Ik ben trots op mijn multiculturele stad. En de ene stroming wil graag zijn aanhang naar binnen lokken door luid de klok te luiden de ander door geroep vanaf een minaret; prachtig. Dat de bouw van zo'n moskee ten kosten zou gaan van het groen is natuurlijk een lachertje; welk groen ? Dat stukje gras tussen de Jehova's en de dansschool ? Da's natuurlijk zoeken naar een reden om maar geen moskee als buurman. Ik wist niet dat ik in zo'n zielige buurt woon. Laat maar komen die moskee.

Reacties

nim

#51 Re: Moskee in Seghwaert

2011-10-07 21:37:04

#40: De Buurman van de overkant - Moskee in Seghwaert 

 ik had de hoop al opgegeven!!

ik ben blij dat er nog mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is ,

bedankt buurman van de overkant!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-08 09:34:10


Jan Paul

#155 Re: Moskee in Seghwaert

2011-10-09 13:47:39

#40: De Buurman van de overkant - Moskee in Seghwaert

Ik vind dat deze buurman gelijk heeft met zijn gewaardeerde multiculturele samenleving en de mogelijkheden die een vredelievende en geïntegreerde islamitische samenleving in Zoetermeer zou moeten hebben maar dat hij uitermate kortzichtig is wat betreft de aard van de islamitische organisatie in kwestie en de verkeerschaos die de moskee met zich mee gaat brengen.


Gast

#161 Re: Moskee in Seghwaert

2011-10-09 15:24:52

#40: De Buurman van de overkant - Moskee in Seghwaert 

 Nee niet bekrompen en intolerant, maar nadenkent over de gevolgen.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kinderen in deze buurt, en vooral de bijgelegen straat. Die kunnen nu nog veilig op straat spelen maar als er zo een toestroom aan auto's komt dan kunnen de kinderen ook wel binnen blijven.

mav

#174 Re: Moskee in Seghwaert

2011-10-09 19:58:00

#40: De Buurman van de overkant - Moskee in Seghwaert

Je draait het om. Mensen zijn niet gelijk bekrompen en intolerant als zij tegen een geloofsovertuiging zijn die intolerant is tegen andersgelovigen en hun vrijheden wil inperken. Je kunt veel tolereren maar sommige dingen moet je juist niet tolereren.

Dit is ook een van de redenen waarom een multiculturele samenleving met te veel culturen niet werkt. Sommige culturen gaan gewoon niet samen en zijn gedoemd om met elkaar te botsen. We leven al in een overbevolkt land op een overbevolkte planeet. Zelfs zonder verschillende culturen bij elkaar botsen mensen al constant met elkaar. Laten wij vooral niet extra manieren gaan nastreven om ruzie met elkaar te gaan maken. Wij kunnen gewoon beter op een andere plek op aarde gaan leven.

En dat stukje groen is natuurlijk geen belangrijk argument, maar wel gewoon een extra argument om het niet te doen. Ik zie liever een extra stukje groen dan een extra gebouw. En met de randstadrail is er genoeg extra bebouwing. Maar ik ben het met met reactie nummer 4 eens dat wij moeten niet hypocriet gaan doen en dat het niks te maken heeft met moslims. Welke naast drukte overlast natuurlijk de belangrijkste tegen argumenten zijn.

Wat ik trouwens niet snap is waarom dit in een wijk moet waar het grootste deel van de doelgroep niet woont. Je zou eerder iets van een locatie in Palenstein verwachten. Ook lijkt de locatie naast een andere gebedsruimte niet bepaald slim. Dit zal zeker een keer gaan botsen sinds beide groepen een patent op de waarheid hebben. Gewoon een erg vreemde keuze voor deze locatie.

boomer

#2258 Re: Moskee in Seghwaert

2012-12-02 12:03:47

#40: De Buurman van de overkant - Moskee in Seghwaert

Zielige buurt???

Weleens verder gekeken dan jouw zielige buurt, iets over de grens, iets meer naar het oosten?

Nooit gehoord van de intolerantie van de moslim landen waar de Kopten worden verjaagt en vaak ook vermoord omdat ze cristen zijn?

Hoezo zielig, als er in die landen kerken in de brand worden gestoken?

Dat is dicriminate ten top, u wist dat zeker nog niet?

Kán? Maar dan weet u het nu, en kunt u nooit meer zeggen, dát heb ik nooit geweten!!!