Wij zeggen tegen azc gemeente buren

Quoted post

Tegenstander

#35 Re: Re:

2016-01-20 18:19

#33: - Re:  

Echte vluchtelingen dienen geholpen te worden en het liefst in hun eigen land of in zijn buurlanden. En niet allemaal in Nederland en Duitsland.

Maar van hetgeen hier heen komt is slecht 0.83% echt een vluchteling. De rest zijn gelukszoekers.

En IK heb dit kabinet NIET gewild. Ik ben blijkbaar wel verstandig geweest om op een partij uit de oppositie te stemmen.

En of ik mij wel of niet opwindt over de WMO of over de lantaarnpaal kunt u niet weten. Ik sta wel stil bij mijn eigen motieven.

En u?

Reacties

Gast

#36 Re: Re: Re:

2016-01-20 19:45:12

#35: Tegenstander - Re: Re:  

De meerderheid van de kiezers wordt vertegenwoordigd door de partijen in de coalitie. Dat de jouwe daar niet bij zit is lullig voor jou, maar zo werkt democratie nu eenmaal.

Hoe kom je aan 0,83%? Uit je duim gezogen, neem ik aan. Haal je daar je vertrouwen in je motieven vandaan? Of laat jij je leiden door ongefundeerde uitspraken van anderen? Ik zou, als ik jou was, toch iets langer stil staan bij mijn motieven.

Gast

#41 Re: Re: Re:

2016-01-20 20:16:16

Verreweg de meeste vluchtelingen WORDEN opgevangen in de buurlanden, maar daar zijn de problemen inmiddels zo groot dat dat geen oplossing (meer) is. Niet voor de buurlanden, niet voor de vluchtelingen. Sommige van die buurlanden (Turkije) houden er trouwens ook nog vreemde meningen op na waardoor je je moet afvragen of je daar wel veilig bent. Een Syrische koerd kan dan wel vluchten naar Turkije, maar is hij daar veilig? En wat moet je dan als vluchteling? Verder vluchten, er zit niets anders op. En tja, dan kom je bij die landen waar de mensen bang zijn dat ze 's zondags een koekje minder bij de koffie zullen hebben als we vluchtelingen zomaar gaan een onderdak gaan geven.

Gast

#42 Re: Re: Re:

2016-01-20 20:29:33

Echte vluchtelingen moeten geholpen worden, zegt u. Hoe weet u wie een "echte" vluchteling is? Dat zul je toch moeten onderzoeken of niet soms? Hoe wilt u dat doen? De vluchteling zolang even in limbo parkeren totdat we klaar zijn met ons onderzoekje? Enig idee hoeland de procedure duurt en zeker nu, nu het aantal aanvragen zo groot is en de IND de gestelde termijnen niet haalt?

Let op: het gaat hier om mensen, van vlees en bloed. Die hopen iets van hun leven te kunnen maken, als dat thuis niet meer kan doordat "thuis" niet meer bestaat, dan in godsnaam maar hier. Mensen die wie-weet-hoelang al onderweg zijn, op de vlucht voor de dood.

Gaat u die mensen vertellen "ja wacht maar even ergens op zee of zo totdat wij klaar zijn met ons onderzoek of wij je wel willen toelaten". Tien tegen een dat het dan echt niet meer hoeft. Waar wilt u die mensen laten wachten op de uitslag van het onderzoek? Want in al de landen om ons heen wordt even hard geroepen dat alleen maar "echte" vluchtelingen moeten worden toegelaten. En daar hebben ze exact dezelfde problemen met het bepalen wie nu die "echte" vluchtelingen zijn.

Of wilt u alleen maar vrouwen en kinderen toelaten, zoals binnenkort een bekende Nederlandse politicus zal gaan roepen (want mannen wil hij bij voorbaat al opsluiten, zonder enig verdacht, zonder enig proces, zonder enige rechtsgrond)? Ellende met kinderen is dat ze opgroeien en als het jongetjes waren, dan zit je na jaren alweer met mannen opgescheept en -geloof me- die zullen radicaler zijn dan u zich ooit hebt kunnen voorstellen. Want mensen als u hebben ervoor gezorgd dat geen enkele van deze opgeschoten jongens nog een pappa heeft, want die moest maar thuis blijven en de bommen wegkoppen. Dus dan ook maar geen jongetjes meer, alleen vrouwen en meisjes, moedwillig ontdaan van hun mannen, vaders, zonen, broers, ooms?

Meent u dat werkelijk? Ik denk dat u inderdaad terecht is gevraagd om eens wat langer bij je motieven stil te staan. Het is o zo eenvoudig om tegenstander te zijn, maar het vergt mensen met moed en daadkracht om iets te betekenen voor een medemens in nood.