Blitterswijck zegt: "Minder OK, 750 NEE, dan géén AZC!"

Quoted post

Met de rug tegen de muur

#31 Met de rug tegen de muur

2015-11-20 16:38

Persoonlijk ben ik van mening dat maximaal 750 nieuwe buren afkomstig van niet westerse landen een veel te grote impact hebben op de leefbaarheid van een gemeenschap die amper 1100 inwoners telt.

Ik ben me absoluut bewust van de noodzaak maar vind dat de Gemeente Venray zich er ook van bewust zou moeten zijn dat voor zowel asielzoekenden alsook bewoners een veel aangenamer leefklimaat wordt gecreëerd als de opvang kleinschaliger en meer verspreid binnen de gemeente plaats zou vinden. Het is beschamend om te zien dat de vertegenwoordigers van de Gemeente Venray zich daar naar alle waarschijnlijkheid uitstekend van bewust zijn maar hier niet voor haar burgers kiest maar voor de weg van de minste weerstand. De Gemeente Venray denkt een snelle oplossing te hebben voor een probleem waartegen binnen de maatschappij veel weerstand bestaat en politiek uiterst gevoelig ligt.

De vraag naar asielopvang varieert sterk. Met name de termijn van minimaal 4 en maximaal 5 jaar waarover in dit plan gesproken wordt is naar alle waarschijnlijkheid niet noodzakelijk. Over 1,5 jaar kan prima geëvalueerd worden of een opvanglocatie van dergelijke omvang in de Gemeente Venray nog wel noodzakelijk is. De Gemeente Venray wordt echter, evenals bij het aantal van 750 opvangplekken, met haar rug tegen de muur gezet door een klein clubje investeerders met een groot gevoel voor maatschappelijk belang, het maatschappelijke belang van de populatie van haar eigen BV. Het is tragisch om te zien hoe de Gemeente Venray zonder enige vorm van draagvlakanalyse onder haar bevolking deze vervolgens ook met de rug tegen de muur zet en samen met het COA, vastdraaiend in hun eigen gelijk, wat wauwelt over hoe uniek het wel niet is om nieuwe buren te krijgen.

Reacties


Gast

#39 Re: Met de rug tegen de muur

2015-11-20 17:02:44

#31: Met de rug tegen de muur - Met de rug tegen de muur 

Het is ook gewoon een goed plan om deze oplossing te verschuiven naar de rand van de gemeente waar toch niemand woont en waarbij je in een klap aan al je maatschappelijke verplichtingen kan voldoen. Even een buslijn reactiveren die te duur was geworden voor de mensen die niet meer in staat zijn om zelf auto te rijden en het COA regelt de rest. De oudjes zullen het vast niet erg vinden om hun zwembad daar voor op te offeren moet de gedachte zijn geweest.


Gast

#47 Re: Met de rug tegen de muur

2015-11-20 17:35:37

#31: Met de rug tegen de muur - Met de rug tegen de muur 

 Daar heb ik niets aan toe te voegen. Helemaal mee eens.