vluchtelingen ook welkom in Delft

Quoted post


Gast

#23

2015-10-22 10:34

Voordat je deze petitie ondertekent:

Natuurlijk moeten we mensen helpen. Maar ik vind dat mensen en de mensen die in het land zijn achtergebleven het best zijn geholpen met opvang in de regio. Dan kunnen ze snel weer terug als het veilig is en het land weer helpen opbouwen. Dat gaat niet als mensen hier permanent gaan blijven.

Logisch dat mensen graag hier naar toe willen komen. Dat zou ik ook willen. Het is niet hun fout. De fout is dat wij het te aantrekkelijk maken. 

Zet de middelen die gemoeid zijn met opvang in Nederland, taalcursusssen, de extra begeleiding van deze mensen door IND en andere instanties, etc. op een andere manier in. Gebruik het voor opvang in de regio en met dezelfde kosten kunnen we een veelvoud van mensen helpen. 

 

Reacties

P.

#137 Re:

2015-10-28 17:48:46

#23: -  

 Misschien is het u ontgaan, maar er woedt in Syrië een oorlog, waarbij behalve een aantal Syrische strijdgroepen ook legers van een aantal andere landen betrokken zijn. In het land zelf valt dus weinig op te vangen. Em heeft u de moeite genomen om te kijken hoeveel vluchtelingen er al opgevangen worden in de buurlanden. Dat zijn er miljoenen - zeer veel meer dan het aantal vluchtelingen dat in Europa onderdak heeft gevonden. 

 


Gast

#152 Re:

2015-10-29 13:15:05

#23: -  

 Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar de vluchtelingen die hier zijn zijn er al en opvang is dus nodig (ik heb het idee dat jij hier hetzelfde over denkt). Ik heet ze van harte welkom in Delft, we kunnen ze niet rond laten dwalen.

Wat mij betreft ligt het grootste probleem overigens bij de communicatie richting vluchtelingen en de steun aan opvang in de regio. Vele vluchtelingen verwachten hier een goed leven, kansen en een nieuw begin, maar in de meeste gevallen is dit natuurlijk niet waar. Zeker door de rommelige samenwerking van Nederlandse gemeentes (dit had nooit een gemeentelijke taak mogen worden), om nog maar niet te spreken van Europese landen onderling.

Vluchtelingen moeten weten wat ze hier kunnen verwachten, en moeten worden gestimuleerd om dichter bij huis opvang te zoeken. Wij moeten ervoor zorgen dat die opvang fatsoenlijk is en hen kan helpen hun land later weer op te bouwen (educatie, werk, etc. zou daar aanwezig moeten zijn). En ondertussen de vluchtelingen in Nederland hetzelfde bieden, mijns inziens met het oog op terugkeer en wederopbouw.