vluchtelingen ook welkom in Delft

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie vluchtelingen ook welkom in Delft.


Gast

#151

2015-10-29 11:13

Vluchtelingen zijn mede-mensen. Wij hebben de luxe veilig te zijn. Als dat niet zo was, als wij zelf moesten vluchten, zouden wij dan niet ook graag willen dat we opgevangen werden?

Gast

#152 Re:

2015-10-29 13:15

#23: -  

 Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar de vluchtelingen die hier zijn zijn er al en opvang is dus nodig (ik heb het idee dat jij hier hetzelfde over denkt). Ik heet ze van harte welkom in Delft, we kunnen ze niet rond laten dwalen.

Wat mij betreft ligt het grootste probleem overigens bij de communicatie richting vluchtelingen en de steun aan opvang in de regio. Vele vluchtelingen verwachten hier een goed leven, kansen en een nieuw begin, maar in de meeste gevallen is dit natuurlijk niet waar. Zeker door de rommelige samenwerking van Nederlandse gemeentes (dit had nooit een gemeentelijke taak mogen worden), om nog maar niet te spreken van Europese landen onderling.

Vluchtelingen moeten weten wat ze hier kunnen verwachten, en moeten worden gestimuleerd om dichter bij huis opvang te zoeken. Wij moeten ervoor zorgen dat die opvang fatsoenlijk is en hen kan helpen hun land later weer op te bouwen (educatie, werk, etc. zou daar aanwezig moeten zijn). En ondertussen de vluchtelingen in Nederland hetzelfde bieden, mijns inziens met het oog op terugkeer en wederopbouw.


Gast

#153

2015-10-29 14:55

Gelijke mensen, gelijke kansen.

Gast

#154

2015-10-29 15:42

Ik teken deze petitie omdat ik vind dat vluchtelingen recht op opvang hebben.

Gast

#155

2015-10-29 16:36

Al die mensen die blijven roepen dat "opvang in de regio" de beste oplossing is, moeten zich eens afvragen of dat werkelijk zo is. Het overgrote meredeel van de vluchtelingen wordt al sinds jaar en dag in de regio opgevangen, maar de regio is inmiddels overbelast. Bovendien is die regio in geen enkel opzicht (economisch, logistiek, sociaal) in staat om zulke grote getalen op te vangen, met als gevolg dat ál die vluchtelingen met honderdduizenden in tentenkampen zitten (Nederland vind een tentenkamp van 2500 al "veel te groot"), zonder voldoende voorzieningen, zonder voldoende bescherming, zonder vooruitzichten.

De discussie over de asielzoekers moet met argumenten worden gevoerd, niet met het klakkeloos herhalen van wat populisten roepen. Stel je altijd de vraag of het wel klopt wat die populisten roepen, net zoals je je de vraag stelt of het wel klopt wat het kabinet en de mainstream media roepen. Vorm je eigen mening en baseer je op feiten.


Gast

#156

2015-10-29 17:12

Als ik zelf een veiligere plek nodig had, zou ik ook erg graag ergens welkom zijn.
Ik denk dat het heel erg nodig is, om de tegen schreeuwers niet de luidste stem te laten krijgen.

Gast

#157

2015-10-29 18:14

Ook Delft kan mensen opnemen in de gemeente!

Gast

#158

2015-10-29 22:03

Geweldig!!
We moeten onze stem laten horen!

#159 Oproep

2015-10-29 22:46

01 november: Landelijke demonstratie: Refugees Welcome! Stop de rechtse hetze!

01 november 2015

Op zondag 1 november organiseert de Anti-Fascistische Actie (AFA) een landelijke demonstratie onder het motto 'Refugees Welcome' in Den Haag. Met deze demonstratie willen we met zo veel mogelijk mensen solidariteit tonen met vluchtelingen en een sterk geluid laten horen tegen de rechtse hetze tegen vluchtelingen.

Migratie is van alle tijden. Ook nu zijn er mensen op de vlucht voor oorlog, armoede en politieke onderdrukking. Deze omstandigheden worden voor een groot deel veroorzaakt door de buitenlandse politiek van Westerse landen. Maar in plaats van dat vluchtelingen in Nederland welkom worden geheten, word er een rechtse hetze tegen hen gevoerd. Aangewakkerd door rechtse politieke partijen worden er onder andere asielzoekerscentra en toekomstige opvangplekken voor vluchtelingen beklad met racistische teksten en symbolen. Ook vinden er op meerdere plekken in het land demonstraties tegen vluchtelingen plaats.

Wij vinden dat we solidair moeten zijn met vluchtelingen en dat er een einde moet komen aan de rechtse hetze die gebaseerd is op angst en leugens. Zo word er o.a. gesteld dat vluchtelingen sociale woningen innemen terwijl het juist de rechtse politici zijn die ervoor zorgen dat er geen sociale woning meer worden gebouwd. In tijden van toenemend racisme is het belangrijk een sterke antiracistische beweging te bouwen.

Daarom roepen wij op tot een brede demonstratie om onze solidariteit met vluchtelingen te uiten en een vuist te maken tegen racisme en uitsluiting. Kom dus allemaal op 1 november naar Den Haag om 15:00 uur voor het Centraal Station en demonstreer mee!


Gast

#160

2015-10-29 23:29

Deze petitie heb ik ondertekend omdat ik vind, dat we vluchtelingen om humanitaire redenen op moeten vangen. Je kunt deze medemensen niet de toegang tot ons land weigeren door de grenzen te sluiten en hen als een bedreiging te zien. Het kan onze samenleving juist verrijken. Bovendien moeten we omzien naar elkaar.Laten we er samen voor zorgen, dat vluchtelingen zich welkom voelen! En.... een tegengeluid is momenteel geen overbodige luxe. De mensen achter deze organisatie wens ik heel veel succes.

Gast

#161

2015-10-30 07:26

Ik vind dat iedere gemeente iets moet doen . Daardoor kun je het kleinschalig en menselijk houden !

Gast

#162

2015-10-30 08:30

Absurd dat dit soort petities nodig zijn! Natuurlijk zijn vluchtelingen welkom!

Gast

#163

2015-10-30 09:39

Omdat ik het 100% eens ben met de persoon die deze petitie heeft opgezet!

Gast

#164

2015-10-30 09:45

Omdat ik vind dat vluchtelingen geholpen moeten worden. Delft kan best 200 vluchtelingen opvangen, ondanks de financiële problemen.Dat is een drogreden. De echte reden is angst.

Gast

#165

2015-10-30 10:24

Mensen met trauma te kunnen helpen

Gast

#166

2015-10-30 12:44

Deze mensen hebben hulp nodig. Ik hoop dat als ik ooit dezelfde hulp nodig zou hebben mij ook de hulp geboden zou worden.

Gast

#167

2015-10-30 12:46

Omdat ieder mens recht heeft op een veilige plek en we elkaar moeten helpen waar dat kan.

Gast

#168 Re: Oproep

2015-10-30 14:44

#159: We moeten onze stem laten horen! - Oproep 

 Ik ga niet, ik sluit me aan bij de Anti-Landverraders demonstratie.


Gast

#169

2015-10-30 15:03

.......denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwart-wit, maar denk met de kleur van je hart......
ik weet niet meer wie dit ook alweer zong, maar het is nog altijd toepasselijk

Gast

#170

2015-10-30 16:57

Omdat ik het eens ben met wat in het voorwoord wordt genoemd.

Gast

#171

2015-10-30 17:12

Een veilige plaats voor de vluchtelingen,en een Bijbelse opdracht !

Gast

#172

2015-10-30 17:40

Fijn dat deze petitie er is gekomen. Het kan toch niet dat we de diepe ellende van al die mensen aan ons voorbij zien komen als toeschouwer en niet zouden doen wat in ons vermogen ligt om te helpen?

Gast

#173

2015-10-30 19:30

Ik vind het heel erg dat mensen zo in de problemen zitten.
De wereld is van iedereen, dus als het hier veilig is, dan kan je hierheen komen. Ik zou hetzelfde doen, al lijkt het me moeilijk je bekende omgeving achter je te laten, maar als je in levensgevaar bent doe je dat.

Gast

#174

2015-10-30 19:36

Het is belangrijk om te laten weten dat mensen die onze hulp nodighebben, welkom zijn in Delft!

Gast

#175

2015-10-30 22:05

 Als je vanaf een veilig land naar een ander veilig land vlucht is de term vluchteling dubieus.