Sluit de grenzen!

Quoted post

Gast

#111 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 22:11

#105: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Die "Bijbelse onzin" gaat over de menselijke waarden en omgangsnormen die in dit land gelden. Leuk of niet, maar jouw cultuur is diepgeworteld in de Christelijke cultuur. Misschien toch eens de moeite waard om je er een beetje in te verdiepen? Allicht dat je dan tenminste iets begrijpt van je eigen cultuur.

Jij verandert het onderwerp, want het ging inderdaad niet om joodse vluchtelingen, maar er werd een vergelijking getrokken met de weerstand tegen joodse vluchtelingen.

Het gaat er hier ook niet om of ik persoonlijk vluchtelingen help (wie verandert dus steeds het onderwerp?), het gaat er hier om of de grenzen gesloten moeten worden (spijt me, maar dat kan ik persoonlijk niet — jij gelukkig ook niet) omdat onze samenleving niet bereid is om mensen in nood te helpen.

Reacties

Gast

#117 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 23:01:50

#111: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Ik zie dat u alles weet over mijn opvoeding en de dingen die ik heb meegekregen. Tekenend voor de manier waarop u oordeelt zonder enige achtergrondinformatie. Dat maakt de rest van uw "betoog" overbodig, want ook van die onderwerpen weet u niets.

Ik heb het onderwerp over Joden er niet bijgehaald, dat was iemand onder de naam "Anonymous". Daar reageerde ik op, en u vond het nodig mij de maat te nemen. Misschien in het vervolg wat beter opletten?

Hoe is het persoonlijk opvangen van vluchtelingen het onderwerp veranderen? Wat doet u hier überhaupt, aangezien de petitie gaat over het sluiten van grenzen en u daar blijkbaar niet voor wilt tekenen? U doet een hoop aannames. Blijkbaar heeft u een glazen bol, maar die functioneert niet naar behoren, kan ik u melden.

Alleen al het feit dat u mij met "je" aanspreekt, spreekt boekdelen over uw eigen manieren. Goedenacht.

Gast

#119 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 23:34:38

#111: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

En nu ik het nog eens lees: die Joodse vluchtelingen waren idd niet erg welkom. Hoe bereid waren Arabische landen om ze op te nemen? Is de situatie nu niet precies omgekeerd?