DE ZWERFKATTEN HEBBEN DRINGEND HULP NODIG IN VLAANDEREN !!

Quoted post


Gast

#18

2015-08-11 06:25

Ik ben coordinator Zwerkattenprojectbin Geel en we dweilen met de kraan open, we hebben meer dan ons handen vol, voor zwerfkittens is het heel moeilijk om opvang te vinden bij organisaties die niet euthaniseren, omdat ze over vol zitten. Als zwerfkitten heb je geluk als je ziek bent, want voor hen kan er nog een extra plaatsje gecreeerd worden maar als je een gezond kitten bent is je kans op een zwerversbestaan enorm groot. We doen dit vrijwillig maar we zien onze onkosten enorm stijgen. Ook worden we als vrijwilliger vaak bedreigd, uitgescholden enz..... omdat we de poezen niet opvangen en ze terug plaatsen van herkomst. Van februari tot eind juli 2015 hebben we 100 kittens en 12 volwassen katten uit Geel kunnen plaatsen, wat heel veel is en willen we de organisaties uit de kempen enorm voor bedanken. Van februari tot 2015 zijn er minstens 80 kittens die geen opvang hebben gekregen en zijn er 195 katten terug uitgezet en we hebben nog meldingen op de wachtlijst staan.
Het probleem is sterk toegenomen.
Ik'vind de wetgeving goed, mits strenge controle en boetes. Gemeenten zouden meer subsidies moeten krijgen om zwerfkatten te verzorgen.

Reacties

tine devroye

#126 Re:

2015-08-14 11:24:36

#18: -  

 mooi werk, ik ben zelf ook vrijwilliger en dierenvriend, er kan en moet meer gebeuren