DE ZWERFKATTEN HEBBEN DRINGEND HULP NODIG IN VLAANDEREN !!


Gast

#1

2015-08-10 17:25

vang zelf vrijwillig katten op,in mijn vriendenkring,zitten mensen die een opvang hebben.en kunnen de oproepen van gedumpte katten niet bij houden.veel kittens zonder moeder,die nog te jong zijn,worden gedumpt.facebook staat vol gratis kittens.de wet moet strenger worden op particulieren. de opvangs krijgen controle terwijl die zich aan de wet houden.

Gast

#2

2015-08-10 17:27

Omdat er iets moet gedaan worden om minder zwerfkatten te hebben
En omdat ik graag katten zie
Heb zelf thuis een zwerfkat
Mijn moeder had er ooit 14 in haar tuin en zij heeft die katten elke dag gevoed

Gast

#3

2015-08-10 17:44

Wat ik zo willen:

-nationale databank waar dierenmishandelaars,broodfokkers, enz gemeld worden, een soort zwarte lijst waar asielen en opvangen in kunnen om potentiële adoptanten na te trekken en/of te melden.

- subsidies voor zwerfkattenprojrcten in elke gemeente

 

-subsidies voor opvangen die jaren al bestaan en niks krijgen

 

- grote media campagne voor mensen bewust te maken van dierenleed,nut castratie sterilisatie chippen enten...

- zware geldboetes voor dieren verwaarlozing, mishandeling en mensen die na verwittiging nog steeds niet willen luisteren

-kortingen en betere prijzen bij dierenartsen voor opvangen die niet gesubsidieerd zijn

- promocampagne prins Laurant Stichting voor de mensen die het financieel minder hebben maar ook een huisdier willen of hebben

-politie sensibileren om oproepen van vergiftigde dieren enz serieus te nemen en op te volgen. Daders moeten bestraft worden!!

-dierenartsen verplichten om alle honden katten eigenaars in nationale database te plaatsen en op te volgen dat deze gechipt gecastreerd gesteriliseerd worden. Na derde brief,melden aan instanties... Boetes!!!

 

 


Gast

#4

2015-08-10 17:47

...and last but not.least...

Sluiting van ALLE brood fokkers !!

 

Gecontroleerde import van buitenlandse honden en katten!!!


Gast

#5

2015-08-10 18:26

omdat ik zelf ook al opvang geweest ben en veel opvangen ken die er alles voor doen om alle katjes , ziek of niet ziek helemaal in orde te stellen , die mensen verdienen alle mogelijke steun ! en de arme gedumpte katjes samen met hen !


Gast

#6

2015-08-10 19:03

Omdat de nieuwe wet er NIET voor gezorgd heeft dat mensen massaal hun katje(s) hebben laten steriliseren of castreren!!
De meesten lappen de wet aan hun laars!! Er wordt nog steeds massaal gedumpt, te veel diertjes ook die aan hun lot worden overgelaten!!!
Ga eens filmen in de vrijwillige asielen die altijd bomvol zitten, en waar de mensen echt alles doen om een katje te redden of een kans te geven!!! Pas dan zal de realiteit getoond worden, te veel gedumpte en verwaarloosde dieren!! En neen, het is niet het diertje zelf die de oorzaak is van zoveel ellende maar de onverantwoordelijke MENS!!!

Gast

#7

2015-08-10 19:19

Minister, u doet heel goed werk.

Maar kan u er aub niet voor zorgen dat er nog eens een nieuwsitem over katten op het nieuws komt, dat het een foute conclusie was dat het aantal katten afneemt. Wel dat deze net gratis aangeboden worden overal. En dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun dieren en steriel maken echt nodig is aangezien er nog steeds een teveel is. Anders zouden katten niet gratis aangeboden worden of er straatkatten zijn. Zodat het zoveel mogelijk Belgen bereikt via het journaal..

Gast

#8

2015-08-10 19:20

omdat de zwerfpoezen ook recht hebben op een goed leven en vooral een veilig leven. ze hebben er niet voor gekozen zwerver te worden. Castratie is zo belangrijk. er is al heel veel gedaan maar.. de nieuwe wet moet gecontroleerd worden. hoop zo dat er gauw veel minder zwervertje szullen bijkomen en dat die er zijn goed verzorgd zullen worden. I have a wish!!! mp

Gast

#9

2015-08-10 19:34

Ik werk als een vrijwilliger voor verschillende poezenoorganisaties en wordt dagelijks geconfronteerd met het probleem. Ik erger me ook aan het feit dat er enorm veel poezen worden geëuthanaseerd in diverse erkende en gesubsidieerde asielen . Voor sommige gemeenten staat een zwerfkattenbeleid gelijk met het laten doden van vele onschuldige poezen. Ik durf soms bijna geen zwerfpoezen meer melden aan bepaalde mensen die werken voor bepaalde gemeenten omdat zij aan de lopende band laten inslapen i.p.v. te zoeken naar diervriendelijke oplossingen.

Gast

#10

2015-08-10 19:53

De mensen nemen een dier in huis zonder na te denken en dan worden de dieren op straat geplaatst als ze niet meer welkom zijn in huis. De dieren zijn het slachtoffer en hebben hulp nodig. Wij kunnen hen helpen. Dieren zijn eerlijker dan de mens.

Gast

#11

2015-08-10 21:09

al 25 jaar ben ik bezig met alle mogelijke hulp aan- en voor zwerfkatten en ook hier is het helaas dweilen met de kraan open. Ik hoop van harte dat deze petitie veel mensen aan het denken zet.

Gast

#12

2015-08-10 21:15

omdat ik hier in Deinze al een 10 tal jaren meewerk als vrijwilliger aan de zwerfkatten problematiek en ook deze van gedumpte en achtergelaten katten en kittens !

Gast

#13

2015-08-10 21:43

ZWERFKATTEN VERDIENEN OOK EEN FIJN LEVEN !!!

STRAF DE EIGENAAR DIE ER NIET VOOR ZORGT DAT
ZOWEL KATER ALS POES GESTERILISSEERD WORDT.

STRAF DE EIGENAAR DIE DAT LIEVE KLEINE NESTJE
GENADELOOS DUMPT (SOMMIGE AL VAN BIJ GEBOORTE)
OF ZE HARTELOOS ACHTERLAAT BIJ VERHUIS/VAKANTIE.

ZORG ER TROUWENS VOOR DAT EEN HUURDER
HUN HUISDIER ZONDER PROBLEMEN KAN MEENEMEN
NAAR DE NIEUWE WOONST.

IDEM DITO VOOR MENSEN DIE PLOTS MOETEN WORDEN
OPGENOMEN IN EEN VERZORGINGSTEHUIS. BUITEN HET
GEMIS VAN HUN ZELFSTANDIGHEID EN GEZONDHEID
MOETEN ZE OOK NOG EENS HUN ALLERBESTE VRIEND
ACHTERLATEN MET OOK VOOR DIE KAT RAMPZALIGE
GEVOLGEN !

VERPLICHT OOK ALLE ASIELEN OM IEDERE POES
EEN KANS TE GEVEN OP EEN NIEUWE THUIS EN
ZE NIET STANDAARD TE DODEN BIJ AANKOMST.
EN DAN ZULLEN WE MAAR ZWIJGEN OVER
SOMMIGEN HUN WERKWIJZE HIERVOOR ...

ALLEMAAL MAATREGELEN DIE ERVOOR KUNNEN ZORGEN
DAT DE POPULATE ZWERFDIEREN NIET VERDER STIJGT.

U BENT ONZE ENIGE KANS !!!

Gast

#14

2015-08-10 23:17

Ik hoop dat er eindelijk eens echt werk van wordt gemaakt! Ik heb een paar maand geleden een zwerfkat dagelijks eten en drinken gaan brengen omdat het dier in een wijk zat waar de mensen hem liever lieten verhongeren dan hem wat gaven. Alle opvangs en asiels gebeld. Uiteindelijk wou Gent komen. Maar die gingen hem terug uitzetten daar waar we hem gevonden hadden. Daar waar geen eten was en geen thuis voor hem. Daar waar ze hem liever kwijt dan rijk waren. Uiteindelijk heb ik dat beestje bij een dierenarts gekregen en steriel gemaakt, tandjes getrokken en verzorgd. Dit allemaal op eigen kosten. Het was mij niet te veel. Maar zoals ieder mens een thuis behoort, behoort er voor ieder dier ook één. En op zijn minste alles wat in onze mogelijkheid als mens ligt om deze sukkeltjes niet zomaar te laten verhongeren omdat ze/we niet weten wat er effectief mee gedaan kan worden. Dit kan echt niet meer...aub doe iets! Wij hebben de kennis en macht. Zij niet!

Gast

#15

2015-08-11 00:26

Dringende hulp en acties zijn zeker nodig! Misschien een dierenpolitie inschakelen?!!!! Dieren hebben ook rechten ! Het is door de idiote mensen onder ons dat dit zo ver gekomen is . En wie is er de dupe van? De dieren en ze verdienen het ook om waardig behandeld te worden! Dit kan enkel stoppen als er veeeel strenger en directer opgetreden wordt en het is tijd!!!

Gast

#16

2015-08-11 02:11

Wij zijn een opvang zonder subsidies. Hier dit jaar nog stteds veel mensen die hulp zoeken voor zwerfkatten en kittens! Bij andere opvangen hoorde ik dit eveneens... er is plaats te kort overal.
Ik schrok dan ook van de reportage op de VRT over het feit dat het aantal katten in asielen daalt!? Dit klopt niet!
Wij zitten aan het maximum van 50 katjes in opvang. Als er zijn die kunnen vertrekken naar hun nieuwe thuis worden deze plaatsen meteen weer ingenomen door nieuwe stakkertjes die zwerven.
Hier 50... mogen er vertrekken naar hun nieuwe thuis zijn die plaatsen meteen weer opgevuld.

Ook het feit dat sommige asielen een afstandspremie vragen lijkt me niet bevorderlijk voor het zwerfkattenbeleid! Wat als men zwervertjer vindt? Moet men dan een afstandspremie betalen terwijl zij enkel willen helpen de zwerfkatten te minderen?

Bepaalde facebookgroepen staan vol met gratis katten en kittens die niet in orde worden gebracht. Zonder meldingen van facebookgebruikers doet het fod niets... mensen moeten aan het adres zien te komen en dan pas kan men een melding doen. Daarnaast is er de vraag in hoeverre de controles gebeuren... is er voldoende personeel om al deze meldingen daadwerkelijk te controleren? Ik denk moest men met vrijwilligers werken die op controle gaan dat men al een pak meer mensen bereikt. En hoe snel wordt de controle uitgevoerd? Meldingen van kittens of volwassen katten die al mogen vertrekken... het fod melde me dat ik enkele weken na het plaatsen van de melding een mailtje kon sturen om te vragen of de controle daadwerkelijk al plaats vond... na enkele weken pas op controle gaan is te laat! Vooral voor katten die meteen weg mogen!

Verder zou het erg goed zijn als steden inderdaad meehelpen aan het zwerfkattenbeleid! Katten die te wild zijn en niet meer sociaal kunnen worden, maken wij ook steriel... en worden dan uitgezet. Voor opvangen die geen subsidies krijgen is dit echt financieel zwaar! Met 50 katten in opvang... velen die ziek toekomen... is er weinig tijd om sponsors te zoeken en dergelijke. Voor ons het letterlijk kiezen tussen zoveel mogelijk katjes helpen en daar alle tijd in steken of sponsors zoeken en op beurzen gaan staan... wij kiezen voor een beter leven voor zoveel mogelijk katten, dus dragen wij heel veel van die kosten op ons! Dit is dierenwelzijn boven alles...
Helaas ook al steken we er zoveel geld aan toe de diertjes te helpen... het blijft dweilen met de kraan open! Het is afschuwelijk te zien hoe mensen omgaan met dieren op die groepen... hoe een opvang een kat van bij hen toont en even later een particulier zijn gratis niet steriele kittens aanbiedt... meestal wordt er uiteraard op de gratis kittens ingegaan ipv het opvangkatje die volledig in orde is, maar niet gratis. Wetende dat het gratis kitten groot wordt, niet steriel naar buiten mag in de tuin... de poes bevalt buiten verstopt... en daar komen de zwervertjes :(. Ook deze gaan zich verder voortplanten.
Dit kan zo niet verder! Er MOET meer controle gebeuren!!!

Gast

#17

2015-08-11 04:30

Wij hebben zelf een vzw voor de zwerfkatten, nl. Kitana vzw, en de meeste van de opgesomde punten zijn hier ook zo herkenbaar. Het grootste probleem is nog steeds de laksheid en onverdraagzaamheid van de mens!


Gast

#18

2015-08-11 06:25

Ik ben coordinator Zwerkattenprojectbin Geel en we dweilen met de kraan open, we hebben meer dan ons handen vol, voor zwerfkittens is het heel moeilijk om opvang te vinden bij organisaties die niet euthaniseren, omdat ze over vol zitten. Als zwerfkitten heb je geluk als je ziek bent, want voor hen kan er nog een extra plaatsje gecreeerd worden maar als je een gezond kitten bent is je kans op een zwerversbestaan enorm groot. We doen dit vrijwillig maar we zien onze onkosten enorm stijgen. Ook worden we als vrijwilliger vaak bedreigd, uitgescholden enz..... omdat we de poezen niet opvangen en ze terug plaatsen van herkomst. Van februari tot eind juli 2015 hebben we 100 kittens en 12 volwassen katten uit Geel kunnen plaatsen, wat heel veel is en willen we de organisaties uit de kempen enorm voor bedanken. Van februari tot 2015 zijn er minstens 80 kittens die geen opvang hebben gekregen en zijn er 195 katten terug uitgezet en we hebben nog meldingen op de wachtlijst staan.
Het probleem is sterk toegenomen.
Ik'vind de wetgeving goed, mits strenge controle en boetes. Gemeenten zouden meer subsidies moeten krijgen om zwerfkatten te verzorgen.

Gast

#19 heleRe:

2015-08-11 07:16

#3: -  

 helemaal mee akkoord !


Gast

#20

2015-08-11 07:33

Super goed idee

Gast

#21

2015-08-11 07:34

Goed initiatief. Maar zolang de mensen zelf niet diervriendelijker worden en dit probleem van al die sukkelaartjes niet inzien en niet goed voor hun dieren zorgen zal dit altijd een probleem blijven.

Gast

#22

2015-08-11 07:41

Er is veel teveel dierenleed in deze wereld waar niets aan gedaan wordt dieren zijn niet minderwaardig en verdienen een goed leven


Gast

#23

2015-08-11 07:59

Deze petitie heb ik ondertekend omdat dit de onverbloemde waarheid is. Er is dringend een mentaliteitswijziging bij de mensen nodig. Het doorschuiven van zijn eigen verantwoordelijkheid naar iemand anders moet stoppen.

Gast

#24

2015-08-11 08:07

Er moet inderdaad dringend werk gemaakt worden hiervan. Katten worden nog steeds veel te vaak gezien als een gratis en minderwaardig dier. Hoe sommige mensen met hun kat omgaan is ronduit schandalig! Er moet echt controle komen op het verhandelen en al dan niet opzettelijk kweken met gewone huiskatten. Veel van die sukkeltjes op straat lopen daar puur door de gierigheid en/of laksheid van mensen die hiermee gewoon wegkomen!

Gast

#25

2015-08-11 08:23

Als poezen moeder voir de zwervers in schilde en wijnegem en als vrijwilligster voor een poezen opvang weet ik maar al te goed hoe schrijnend het probleem is.