de regels voor scooters moeten eens normaal worden

Quoted post

E.

#79 Snelheden

2015-05-07 15:20

Ik ben het er mee eens dat er bij een contructie snelheid er van uit moet worden gegaan dat ze 80km kunnen rijden als ze uit de fabriek komen. Geen enkele brommer rijd standaard uit de fabriek 45.

Wij moeten voor onze brommers een bromfiets rijbewijs halen. Als je dan op een brom/fietspad rijd word je soms gewoon ingehaald door een fietser op een elektrische fiets. Deze fietsers hoeven geen rijbewijs te halen. 

 

Word heel vaak ingehaald door automobilisten die al lange afstanden achter me aan kleven en vervolgens geirriteerd inhalen. Dit vormt geregeld gevaarlijke situaties omdat automobilisten mij soms gewoon van de weg af drukken.

Als een brommer 60 rijd komt dit niet vaak voor want ik kan dan gewoon met het verkeer mee rijden Omdat er, waar brommers mogen rijden, veel 'zone 60' gebieden zijn.

 

Ook vind ik sommige bekeuringen onnodig. 

Defecte richtingaanwijzers indien aanwezig. 

Ookal geeft miin richtingaanwijzer wel aan waar ik heen wil, maar knippert mijn knipperlicht niet. Dit omdat om geen accu heb.

Ik kan er dus niets aan doen.

 

 

 

Reacties


Gast

#100 Re: Snelheden

2015-05-07 20:41:01

#79: E. - Snelheden 

 Verlichting hoort gewoon te werken en als het komt doordat je geen accu hebt dan moet je er 1 kopen!