De Armeense kwestie

Quoted post


Gast

#68

2015-04-18 10:14

Wij hebben onze land verdedigt tegen alle vijanden Onze land (Turkiye)door zeven landen aangevallen, onze minderheden met ons samen tegen aanvalers moeten verdedeging, inplaats daarvan, zij hebben tegen Turken gekeert, wat moeten wij doen, moeten wij onze handen binden, door hun afgeslagt worden, welke domme volk doet dat, hun hebben kant van vijand gekozen, dus zij hebben geen recht in Turkiye te leven.
Ik leef in Nederland als ik zoals minderheden in Turkiye doet, wat zullen jullie doen, gaan jullie mij belonen?armeiners hebben 39 consulaten met koele bloed vermoord, waarom zeggen die landen niks.in Azerbeycan ongeveer 700 mensen gedood, waarom doen jullie of niks is gebuerd?

Reacties


Gast

#88 Re:

2015-04-24 18:36:45

#68: -  

Ik heb heel weinig herrinneringen aan mijn oma. Zij is overleden is toen ik nog geen 5 jaar jaar oud was. Mijn oma is getuige geweest van de eerste wereld oorlog en de wreedheden gepleegd door Armeniërs. Turken in nabije dorpen werden afgeslacht door hun zogenaamde bloedbroeders. Vrouwen kinderen oudere mannen die volledig weerloos waren, werden afgeslacht.  Verhalen over gruwelijke afslachting, opengereten kinderen, verkrachte, gebrande vrouwen. Gespijkerde of afgehakte hoofden, ledematen.  Toen zij doorkreeg dat Armeense milities op weg waren naar haar dorp hoefde zij niet lang na te denken. Zij moest vluchten. Vluchten naar bergen  net als andere dorpelingen. Zonder voldoende voedsel en water mee te nemen. zonder warme kleren. Volgens mijn moeder moesten zij daar 15 dagen lang verschuilen. Toen de voedsel op raakte en dat zij in de bergen niks eetbaars konden vinden, gingen zij gras eten. Hongerige kinderen werden in slaap gesust met een kom water waarin stenen werd gekookt met mos. Aa n kinderen werd verteld dat zij nog even geduld moeten hebben, soep zou bijna gekookt zijn. Vreselijk  echt vreselijke verhalen. Zij vond doodgaan aan  hongersnood een dragelijke gedachte dan terugkeeer naar haar dorp. 

Elk weldenkend mens kan volgens mij begrijpen hoe gevaarlijk de situatie was. Elk weldenkend mens kan begrijpen dat de situatie zo vreeselijk, nijpend moet zijn dat men overging tot eten van gras gaat,  soep laten trekken van stenen met mos.

Dus. Ik zeg

Hoe vaak zij ook vertellen. Leugens blijven leugens ook al deze worden herhaald door politici of door paus. ..

Ik weet wat de waarheid is. Ik weet dat ik mijn oma niet had gekend als Armenen niet gedeporteerd waren. Ik weet dat ik niet zou leven omdat mij moeder zou niet geboren zijn als ottomanen niet hadden ingegrepen. Ik weet ook zeker dat er een genocide had plaatsgevonden die hun weerga niet zou kennen. Genocide gepleegd door Armenen. 

Ik weiger te accepteren dat  leugen gaat regeren!  Ik zeg: I dont buy it !