De Armeense kwestie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Armeense kwestie.


Gast

#1

2015-04-14 20:27

Ik heb deze petitie ondertekend, omdat ik van mening ben dat ik, als Turkse Nederlander, mijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen inzake een kwestie die mij wel, maar eigenlijk de Nederlandse Staat totaal niets, maar dan ook niets, aan zou moeten gaan.

Gast

#2

2015-04-14 20:49

Turkije wordt jarenlang beschuldigd van een zogeheten ' Genocide ' , terwijl er in 1975 een onderzoek was gedaan naar de " Armeense kwestie " . Uit dat jarenlange onderzoek kwam naar voren dat er sprake was geweest van een Deportatie. Onafhankelijke onderzoeken werden verricht door Hoogleraren en Proffesoren uit Frankrijk , Italië, Amerika en Engeland. Als eindstand besloot men om het Vedrag van Malta in het leven te roepen en het door elk Europese land goed te keuren dus laten gaan. Vedrag van Malta beschrijft men dat er geen sprake was geweest van Genocide. Nederland was ook met deze Vedrag akkoord gegaan en bevestigde hierbij dus ook het feit van menselijke Deportatie in het Armeense Kwestie.

Gast

#3

2015-04-14 21:04

Omdat er wordt gemeten met twee maatstaven net zoals charley ebo gebeuren er zoveel dingen bij moslims waarom brengen ze dat niet aan de orde. Waarom brengen ze het massa moord van Israël niet aan de orde? Dit omdat ze hypocrieten zijn en doen wat de westen hun uit komt. Zogenaamd objectief de westen, mijn reet.

Gast

#4

2015-04-14 21:25

Zoals R.T.Erdoğan het duidelijk heeft gemaakt staat Turkije open om zijn archieven beschikbaar te stellen voor onderzoek door historici. Politiek dient zich bezig te houden waarvoor ze bekwaam zijn, niet met geschiedenis waar ze totaal geen kijk op hebben. Als de Armenen zo zeker van hun zaak zijn zouden ze instemmen voor deze onderzoek, maar blijkbaar hebben ze heel wat te verbergen.

Gast

#5 FEITEN ! (Kürsad Babacan)

2015-04-14 22:10

Feiten:
- Voor en tijdens WO I werden de Armeniers opgehitst door de Engelsen en Russen om in opstand tegen de Turken te komen
- Tijdens WO I komen de Armeniers massaal in opstand en slachten duizenden Turken af, waaronder vrouwen en kinderen
- De Armeniers snijden voorraad aanvoerlijnen van het leger af. Voorraad aanvoer is van CRUCIAAL belang in een oorlog. Zonder munitie en granaten kun je niet vechten, laat staan een grootschalige oorlog winnen
- De Turken waarschuwen de Armeniers op te houden met hun activiteiten, echter de Armeniers luisteren niet
- De Turken besluiten tot relocatie van de Armeniers. De Armeniers worden tijdens hun tocht voedsel en medicijnen beloofd. Ook wordt huisvesting beloofd. De Turken hadden geen andere keuze dan de relocatie.
- De Turken zijn echter bij een massale oorlog betrokken. Ze moeten aan vijf fronten tegelijk vechten om de landsgrenzen te verdedigen. Alle middelen zijn nodig aan het front. Hierdoor konden de Armeniers niet goed van voedsel worden voorzien
- Veel Armeniers sterven van honger en ziekten, echter ALLE Turken hebben hier last van door grote tekorten in het rijk
- Het getal van 1,5 miljoen Armeense doden is onmogelijk. In het Ottomaanse rijk woonden volgens Ottomaanse tellingen 1,3 miljoen Armeniers en volgens Engelse tellingen zelfs 1.056.000 Armeniers. Volgens de Armeniers zelf waren er aan het einde van de oorlog nog 1 miljoen Armeniers in leven.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-14 22:12



Gast

#7

2015-04-14 22:24

armenen hebben juist genocide gepleegd op de turkse mensen toen zij op 5 fronten in oorlog waren. 


Gast

#8

2015-04-14 23:40

Omdat de waarheid naar boven moet

Gast

#9

2015-04-15 05:35

De Nederlandse overheid kwetst mij door te zeggen dat er een genocide heeft plaats gevonden. De Nederlandse overheid hoort zich te verantwoorden voor haar uitspraken. Eerder is ook al door Ascher een verkeerde constatering/uitspraak over Turkse jongeren geweest. De Nederlandse overheid is in mijn ogen niet meer consistent.

Gast

#10

2015-04-15 07:33

Omdat ik een Turkse ben volop achter MN volk!!!

Gast

#11

2015-04-15 09:16

Getekend! Hayirli olsun


Gast

#12

2015-04-15 09:59

Iets wat niet klopt recht zetten!

Gast

#13 Erken 'het' nooit!

2015-04-15 11:29

Eerst willen 'zij' erkenning, vervolgens schadeclaims en daarna land inpikken! 

Het zijn net de toyboys van de Russen!


Gast

#14

2015-04-15 12:13

Grote leugen !

Gast

#15

2015-04-15 16:07

Omdat het tijd wordt dat de Armeense archieven opengesteld moeten worden aan onafhankelijke onderzoeksbureaus.
Nederland moet zich ook eerst bezighouden met haar eigen volk, er worden kwesties in de Kamer behandeld die ons niets aan gaan met onze belastingcentjes!

Gast

#16

2015-04-15 17:19

Waarom is Nederland hiermee bezig?


Gast

#17

2015-04-15 17:41

Omdat ik volledig eens ben met wat de auteur heeft geschreven.

Gast

#18

2015-04-15 18:31

Turken hebben geen genocide gepleegd laat de historische mensen uitzoeken.

Gast

#19

2015-04-15 18:41

Butun bu olanlarin yalan duzmece oldugu icin.

Gast

#20

2015-04-15 19:38

Omdat er geen genocide heeft plaats gevonden

Gast

#21 Tunahan ve Öztürk gibi partisinden ihraç edilmek pahasına da olsa kendilerini seçenlerin hakkını sav

2015-04-15 19:48

Omdat ik 100 % ervan overtuıgd ben dat de Ottemaanse rıjk geen intentie had om deze volk uit te vermoorden. In 600 jaar tıjd die zij regeerden, hebben zij dit niet gedaan. Waarom zouden zij dit juist in 1915 doen?
Vraag 2: waarom wordt nooit gesproken over de moorden door de Armeense milities en dat zij ook in de moeijlijkste tijd zelf begonnen zijn met de zuivering van Turken in heel veel dorpen?
Vraag 3: welke landen hebben toen keer op keer de Armeense volk aangezet tot oorlog tegen Ottomaanse rijk?
Vraag 4: waarom wordt pas 100 jaar later een politieke beslissing over deze kwestie genomen? Is dit pas na 100 jaar bewezen? Of is dit een vieze politieke spelletje?  


Gast

#22

2015-04-15 20:37

Wegens gerechtigheid

Gast

#24

2015-04-15 20:50

Ik ben het zat om elke keer over de armeense genocide te horen, waar is de slavengenocide van Nederland? Nederland moet zich bezighouden met zijn eigen issues!! De Armeense genocide bestaat niet!!

Gast

#25

2015-04-15 20:52

Omdat er geeen genocide plaats is gevonden. De armeniers zijn zelf moordenaar en vuile leugenaars. Ze pissen in hun eigen brood. Ze moeten zich in de spiegel kijken en denken waarom ze moesten verhuizen.