Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post

buurtbewoner

2015-02-04 09:26

De bewoners van de straten die nu als sluipwegen worden gebruikt hebben ook recht op leefbaar wonen!! Het kan toch niet zijn dat mensen zich lekker rustig gaan vestigen in Sint-Kathelijne-Waver, om dan onze buurt en de ingang van onze scholen te komen terroriseren!

Een zone 30 is NIET geschikt voor doorgaand verkeer.

Kom ofwel dichter bij uw werk wonen, kom met de fiets, bus of trein naar uw werk (Sint-Kathelijne-Waver is ocharme 6 km van Mechelen-Centrum), gebruik de R6 of stop met zagen!

Want in uw eigen domheid beseffen jullie niet dat binnen 5 jaar ook onze buurt volledig vast gaat zitten. Op wie gaat ge dan zagen als ge zogezegd weer niet op uw werk gaat komen?

En aan de buurtbewoners die zich kwaad maken om de stops: het is allemaal te danken aan de inwoners van Kathelijne, Putte en Heist. Als zij onze straten niet zouden gebruiken om overal sneller te geraken en al de verkeersregels daarbij aan hun laars lapten, dan was er helemaal geen reden om eenderwat te veranderen!!

Reacties

Foxy

#13 Re:

2015-02-04 20:29:17

#6: buurtbewoner -  

Wat een egoïstische reactie! Ga in een bos wonen he! Zijt gij het mss die deze stops heeft aangevraagd!? Zure buurtbewoner, dat ben jij!!

wendy

#18 Re:

2015-02-05 13:33:07

egoist..wij wonen hier in mechelen..ik doe men kind in de kribbe aan de zwaluwstraat en men zoon in hhart school sint-katelijne waver..wij mogen nog vrij kiezen denk ik..maar nu ga ik een 30 minuten langer onderweg zijn..ga dan in een boeregat wonen of een onbewoond eiland waar niemand komt

Gast

#19 Re:

2015-02-05 17:11:58

Beste buurtbewoner,

Ik gebruik deze straten dikwijls en ik kan tot de conclusie komen dat deze enkel tijdens de spits heel even wat drukker

zijn ,maar de rest van de dag kan je er in uw blote kont rondlopen !!!!!

Dus helemaal de moeite niet waard om de problemen die veroorzaakt worden door de afsluiting te rechtvaardigen ...

Zo zouden we evengoed heel Mechelen kunnen afsluiten in de spits ,want druk is het dan overal wel....

Maar als u denkt in een te drukke straat te wonen...wel dan nodig ik u eens uit op de Oude Liersebaan in de spits...

xo

#20 Re:

2015-02-05 19:16:03

Wat ik hier vaststel ,ben zelf een bewoner van de Nieuwe Dijk, dat jij een zielige persoon bent die niet op zijn werk moet geraken en geen kinderen moet weg brengen. Die het trouwens ook niet erg vind om heel mechelen rond te rijden om een paar boodschappen te moeten doen. Of je woont misschien net achter de brug ? Straten zijn in mijn ogen van iedereen,we betalen toch verkeersbelasting of niet ? Iemand zonder auto kan dat niet weten natuurlijk.

buur

#22 Re:

2015-02-05 22:46:08

Nekkerspoel is een woonbuurt, en niets anders. We zouden juist trots moeten zijn op een stadsbestuur die zulke maatregelen DURFT te nemen. ALs we enkel naar de meerderheid/grootste zagers luisteren, zal er namelijk nooit iets verranderen....de democratie is dood. Ik hoop wel dat het stadsbestuur dit ook toegeeft :-)

Gast

#31 Re:

2015-02-06 19:05:23

ZIELIGE REACTIE, we spreken over een uur s'morgens en een uur s'avonds...

zager

#125 Re:

2015-02-23 10:33:22

paria zonder fiets

#144 Re:

2015-02-26 08:16:52

Als bewoner vd caputeenstraat rijd ik nu s avonds op de kop dubbel zoveel kilometers om thuis te raken. Dat is groen!! En nee, met de fiets of bus is geen optie. Wij willen niet op een eiland wonen. Ik veronderstel dat u niet ver gaat werken, ofwel een firmawagen hebt, en niet voor oude ouders moet zorgen aan de andere kant vd stad, niet moet gaan winkelen ( ofwel rondrijden naar nekkerspoel ofwel helemaal rond tot delhaize wegens enkele richtingen ook daar) dit is alleen goed voor gezonde doppers of ziekenkassers die toch nog kunnen fietsen.

een van haar (relatieve) vrijheid beroofde Mechelaar

#209 Re:

2015-03-07 08:25:38

Fijn te lezen dat U tenminste al  weet wiens schuld het allemaal is. Voor mij is dat vooralsnog het stadsbestuur.
Ik moet nu ook elke dag aanschuiven en kilometers rond rijden. Ik vertrek ook nog eens een kwartier vroeger naar mijn werk om toch niet ook al 's morgens vast te rijden.
Ik ken een aantal mensen die zelfs niet in deze buurt wonen of er dagelijks, zelfs maandelijks, moeten zijn, die zich afvragen wat ze hier toch wel met de wijk allemaal aan het 'uitsteken' zijn... Zielig..

Ik woon in de Nijverheidstraat, in het nu in wording zijnde getto van Mechelen. 
Zo voelt het, want ik heb geen vrije doorgang meer..

Ik geraak niet naar Liersesteenweg zonder in de file op Nekkerspoel te gaan staan.
Ik geraak niet thuis zonder even lang over de rit Tinnellaan - Nekkerspoel te doen als van Antwerpen naar Mechelen.

Het milieu wordt daar niet beter van, déze buurten worden daar niet beter van, mijn auto verslijt sneller, ik verbruik meer benzine ( en betaal dus sluiks nog meer belastingen) en krijg nog eens ontstekingen aan mijn benen van het continu in file rijden... (maar dat laatste is een persoonlijk gevolg)..

Alleen de mensen voor de spoormuur worden hier (en dan nog enkel even tijdens de spits) beter van..

Gezond verstand is hier dringend aan de orde. 

Maar op dit ogenblik is het LETTERLIJK: verdeel en heers...

Ik kijk toe en zucht..

Ik was een héél fiere Mechelaar.. maar de eerste barsten zijn zichtbaar..