Een diervriendelijke oplossing voor de zwerfpoezen van Aalst !

Quoted post


Gast

#10

2014-09-02 05:19

Eindelijk eens een petitie die resultaat heeft. Bedankt voor uw inzet en ik hoop dat de bevoegde schepen wat "diervriendelijker" wordt. In asielen worden veel poezen onterecht ingeslapen omdat ze niet helemaal tam zijn, te oud zijn, niet aaibaar zijn, ... Ik geef zelf zwerfpoezen eten in mijn gemeente en begrijp de situatie. Ook was ik al geconfronteerd met een "dodenkamer" in een asiel waar toen wel 30 poezen inzaten die allemaal wachtten op een dodelijk spuitje. Ik heb toen 3 verwilderde kittens kunnen redden , meer kon niet. Twee van deze toenmalige kittens wonen nu al 5 jaar bij mij en zijn ontzettend lief, al zijn ze niet altijd aaibaar.

Reacties


Gast

#15 Re:

2014-09-02 07:50:28

#10: -  Wat mooi dat je toch die kittens hebt kunnen redden ! Het probleem is ook dat de meeste mensen aaibare katten en schootzitters willen.  Maar wie katten kent, weet dat niet iedere kat een schootzitter is. Ieder dier heeft zijn eigenheid en karakter.  En diegenen die hun niet-aaibare of te oude kat naar een asiel brengen, zouden nooit nog een dier in huis mogen hebben !

 

Chrissie

#21 Re:

2014-09-02 12:46:04

#10: -  

 Hopelijk leest Dylan Casaer, schepen van dierenwelzijn in Aalst dit bericht. Hij heeft het dierenasiel bezocht en daar 100 nog levende katten gezien(de stad en het asiel worden weggezet als dierenbeulen en slachters zegt hij). Het zou goed zijn dat hij verder opvolgt wat er met die honderd katten gebeurd(waaronder 50 onlangs gevangen zwerfpoezen)Misschien zal hij ook gezien hebben wat een zielige blik asielpoezen uitstralen?