Burgerparticipatie Gent 2017

Quoted post


Anonymous

#25

2014-08-21 08:40

heel het centrum zou autovrij moeten zijn

Reacties

Dirk Coopman

#26 Re:

2014-08-21 18:04:24

#25: -  

 

Dat de Atheners hun Acropolis niet laten doorkruisen door trams en bussen dient tot voorbeeld voor Gent.

Wij menen dat de kern van het stadscentrum naast autovrij* ook vrij van openbaar vervoer dient te zijn**. Precies het openbaar vervoer dient voorbeeldig te zijn in het begrijpen van het doel van een stadscentrum. De drie torens van Gent worden geflankeerd door tal van kruisende zelfs driedubbele rijen aanwezige tramsporen en bovenleidingen. Wij menen dat deze Gentse tendens om de kern van het stadscentrum te laten doorkruisen door allerlei openbaar vervoer van ‘heinde en verre’ een verkeerd begrijpen is van de noden van een stad en dat dit niet voor herhaling vatbaar is. Dergelijke infrastructuur in de Vlaanderenstraat en de Brabantdam met in meer het vele autoverkeer dat de autostrade aldaar van - en op gaat, is een slechte inschatting van wat een centrum  van een stad nodig heeft. Daarom zeggen wij samen met vele anderen neen tegen het Bravoko project, omdat er meer denkbaar is dat Gent dichter bij het voorbeeldige brengt. 

*Bestaande erfdienstbaarheden naar privé-parkings,  centrumparkings en leveringen kennen cfr de voorbeeldsteden oplossingen (zie addendum op ‘Open Brief’)

** wat met mindervaliden ?, afzetten aan school ?  zie addendum ‘Open Brief’

 

Vragen:  mail naar dirk.coopman@skynet.be