Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post


Gast

#7011 Re: Re:

2014-08-10 11:40

#7006: - Re:  

 Wat bedoel je? Ik ben 35, heb een zoon van 6. Ik schaam me kapot ja. Ik ga zo op weg  naar Den Haag met mijn gezin om in ieder geval te laten zien, dat wij dit niet in Nederland tolereren. De mensen daar helpen zal uit de internationale gemeenschap moeten komen. VS is daarin weer de eerste. EU doet niks, net als 70 jaar geleden. Ik heb door de verhalen van mijn opa, Willemsorde, verzetsheld, wel geleerd van de geschiedenis en dit is exact hetzelfde.

 

Reacties


Gast

#7012 Re: Re: Re:

2014-08-10 11:51:25

#7011: - Re: Re:  

 De EU bestond zeventig jaren geleden ook nog niet; kan misschien de reden zijn waarom ze toen niks deden. Afgezien van Zweden en Zwitserland was elk land in Europa verwikkeld in de oorlog vanaf 1940. De VS werden pas actief december 1941, toen Japan hen aanviel en Duitsland hen vervolgens ook de oorlog verklaarde. Tot die tijd verdiende de VS grof geld aan de oorlog. En de VS had de oorlog ook niet kunnen doen kantelen als niet de doorbraak aan het Oostfront was gerealiseerd. De nederlaag (tot tweemaal toe) van het zesde Duitse leger was het keerpunt en leidde tot de terugtocht van de Duitsers op elk front. Of is opa Willemsorde vergeten dat erbij te zeggen?