Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post


Gast

#6963 Re: Re:

2014-08-09 23:15

#6962: - Re:  Geweld kun je slechts uitstellen als je geluk hebt. Heb je er al eens aan gedacht dat geweld niet te programmeren is rond je utopie van vredelievendheid? Geweld is pragmatisme pur sang. Geweld is redeloos, Geweld is geen filosofisch vraagstuk. Geweld in functie is hersenloos. Geweld kun je niet voorzien van rede.

 Waarmee je zelf dus al aangeeft dat geweld nooit een oplossing zal bieden. Immers, het oorspronkelijke probleem blijft bestaan. Geweld kan ten hoogste de symptomen tijdelijk de kop indrukken. Dat is geen oplossing, dat is een tijdelijk rad voor de ogen.

 

Reacties

X de 1e

#6966 Re: Re: Re:

2014-08-09 23:49:19

#6963: - Re: Re:  

 

 

Aangezien je het zo goed weet allemaal, vertel jouw oplossing eens?

 

 

 


Gast

#7016 Re: Re: Re:

2014-08-10 14:12:31

#6963: - Re: Re:    Waarmee je zelf dus al aangeeft dat geweld nooit een oplossing zal bieden...

N E E N,  M A A R  V O O R  I S I S  W E L !

Het is voor hen de enige weg.

Hèb je nu een bord voor je hoofd of niet? Tegen wat laten we een proteststem horen? Tegen vredesduifjes zoals jij of blinde moordenaars zoals ISIS!

Nogmaals maar dan uitgebreider: Geweld is puur pragmatisme en pragmatisme is altijd symptoombestrijding omdat de oorzakelijke verbanden niet (meer) tot uitgangspunt van een geweldloze oplossing kunnen worden gemanipuleerd (in de letterlijke zin van het woord; voordat je de fantasie de vrije loop laat)

In jouw opinie lost geweld niets op. Verklaar dan hoe het komt dat WO II voor Nederland was afgelopen op 5 mei 1945. Neen wacht, dat hoeft niet! ik zal jouw woorden uit je mond halen. Dat komt omdat de geallieeerden op 6 juni 1944 begonnen bilaterale gesprekken te voeren met de Duitse generale staf die hiervoor toestemming had gekregen van A. Hitler omdat de laatste in een feeststemming verkeerde aangezien Eva Braun hem zo verliefd had aangekeken de week ervoor.

Als ik religieus was riep ik: GOD VERLOS ONS VAN DE ONNOZELEN!