Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.


Gast

#6951 Re:

2014-08-09 21:06

#6950: -  

 Ik begrijp dat hiermee de 'burgeroorlog' dus inmiddels wederzijds is?


Gast

#6952 Re: Re:

2014-08-09 21:07

#6949: - Re:  

 Ga je lekker, scheldkanon?


Gast

#6953 Re:

2014-08-09 21:10

#6950: -   Isis stoppen doen we op straat en militair. Ben je dr morgen ook druif?

 Als je ooit één enkele regel had gelezen van wat ik geschreven heb, dan had je geweten dat ik niet geloof in een gewelddadige oplossing en daar dus ook nooit en te nimmer aan mee zal werken.

En al wordt het morgen een veldslag, je zult zien dat die helemaal niets zal hebben opgelost.


Gast

#6954 Beschietingen Gazastrook gaan door

2014-08-09 21:43

 De Israëlische luchtmacht heeft weer 
 beschietingen uitgevoerd op doelen in  
 de Gazastrook, terwijl militanten ook   
 weer raketten afvuurden op Israël. Vijf 
 Palestijnen kwamen om het leven. Op de  
 Westelijke Jordaanoever vielen twee    
 Palestijnse doden bij anti-Israëlische 
 protesten.                             
                                        
 Egypte blijft proberen de partijen tot 
 een langdurig bestand te bewegen. Hamas 
 zegt dat het bereid is tot hervatting  
 van het overleg en blijft bij de eis   
 van opheffing van de blokkade van Gaza.
                                        
 Israël houdt vast aan de ontwapening   
 van Hamas en wil pas verder praten als 
 de raketbeschietingen stoppen.

Gast

#6955

2014-08-09 21:44

Levert tot op heden ook nog niet zo heel erg veel op, toch?

Geweld lokt alleen nieuw geweld uit en kan dus niets oplossen.


Gast

#6956 Re: Re:

2014-08-09 21:51

#6953: - Re:   ...ik niet geloof in een gewelddadige oplossing...

Jij niet, Isis wel.

Isis gelooft niet, maar weet zeker; weet zeker dat ze jouw geloof voldoende vind om je vredelievende hoofd van je romp te snijden omdat je niet in de profeet gelooft.

Wat ga jij doen op dat moment? Lullen over je vredesduifjes of ga je dan de opportunist uithangen?

Heb je daar al eens over nagedacht? Wat je dan doet; wat je dan zal zeggen, neen stamelen - accuut stotteren -  als het plotseling raar warm in je broek wordt en je merkt dat het je pis is die je oncontroleerbaar laat lopen van doodsangst?


Gast

#6957 Re: Re: Re:

2014-08-09 21:57

#6952: - Re: Re:   ...Ga je lekker, scheldkanon?...

 Ik zit tot nu prima. BOEM


Gast

#6958 Re: Re: Re:

2014-08-09 22:14

#6956: - Re: Re:   als het plotseling raar warm in je broek wordt en je merkt dat het je pis is die je oncontroleerbaar laat lopen van doodsangst?

 Eindelijk weer terug op niveau?


Gast

#6959 Re: Re: Re: Re:

2014-08-09 22:21

#6958: - Re: Re: Re:  

Ik doe moeite voor terug naar jouw niveau en naar je reactie gemeten is het nog niet eenvoudig genoeg


Gast

#6960 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-09 22:22

#6959: - Re: Re: Re: Re:   Ik doe moeite voor terug naar jouw niveau en naar je reactie gemeten is het nog niet eenvoudig genoeg

 Dan zul je toch Nederlands moeten schrijven.


Gast

#6961

2014-08-09 23:00

 

 Meanwhile:

 

18,135
2014-08-09
That day: 3.

 

Is maar om je te laten zien hoe storm het hier nog loopt.

 

 

 


Gast

#6962 Re:

2014-08-09 23:03

#6955: -  

Ga dat vertellen aan de weinigen die nog leven van degenen die 6 juni 1944 en later hebben overleefd. Of ben jij in de veronderstelling dat het geweld toen niet heeft geleid tot het feit dat wij tot nu althans al bijna 70 jaar niet meer met onze neus 's-avonds in de geweerloop van een militair kijken die op het punt staat de trekker over te halen?

Geweld kun je slechts uitstellen als je geluk hebt.

Heb je er al eens aan gedacht dat geweld niet te programmeren is rond je utopie van vredelievendheid? Geweld is pragmatisme pur sang. Geweld is redeloos, Geweld is geen filosofisch vraagstuk. Geweld in functie is hersenloos. Geweld kun je niet voorzien van rede. Geweld is paradoxaal zelfs een onderdeel van de logos en daar kun je wèl lekker over filosoferen zolang het zich niet aandient.

Denk maar verder over geweld. Degenen die het ten uitvoer brengen zijn dat stadium allang gepasseerd en die staan hier in Nederland weer bijna aan onze voordeur, en geloof maar niet dat zij eerst aanbellen.


Gast

#6963 Re: Re:

2014-08-09 23:15

#6962: - Re:  Geweld kun je slechts uitstellen als je geluk hebt. Heb je er al eens aan gedacht dat geweld niet te programmeren is rond je utopie van vredelievendheid? Geweld is pragmatisme pur sang. Geweld is redeloos, Geweld is geen filosofisch vraagstuk. Geweld in functie is hersenloos. Geweld kun je niet voorzien van rede.

 Waarmee je zelf dus al aangeeft dat geweld nooit een oplossing zal bieden. Immers, het oorspronkelijke probleem blijft bestaan. Geweld kan ten hoogste de symptomen tijdelijk de kop indrukken. Dat is geen oplossing, dat is een tijdelijk rad voor de ogen.

 


Gast

#6964 Re: Re:

2014-08-09 23:20

#6962: - Re:   Degenen die het ten uitvoer brengen zijn dat stadium allang gepasseerd

 Degene die geweld gebruiken, zijn aan het oplossen van het probleem nog lang niet toegekomen.


Gast

#6965

2014-08-09 23:23

Maar moet je niet allang naar bed? Je wilt morgen toch zeker uitgerust klop krijgen?

X de 1e

#6966 Re: Re: Re:

2014-08-09 23:49

#6963: - Re: Re:  

 

 

Aangezien je het zo goed weet allemaal, vertel jouw oplossing eens?

 

 

 


Gast

#6967

2014-08-10 04:29

Als (buitengaatse) Nederlander ben ik teleurgesteld - zo niet geschokt - over het omjuiste optreden van de heer Van Aartsen. Indien hij nog een greintje aan integriteit heeft, dient hij zo spoedig mogelijk zijn ontslag bij de regering in te dienen.

Gast

#6968 Re: Re: Re:

2014-08-10 06:50

#6956: - Re: Re:  

 duidelijk verhaal. Met al die wegkijkende, het zal wel meevallen types kunnen we de dijken wel verhogen. Zoveel pis gaat er door de straten lopen.


Gast

#6969 Re: Re: Re: Re:

2014-08-10 08:55

#6966: X de 1e - Re: Re: Re:   Aangezien je het zo goed weet allemaal, vertel jouw oplossing eens?

 

 Dat heb ik tweehonderd pagina's geleden al een aantal keren uitgelegd. Maar aangezien ik toch niets anders terugkrijg dan wat vulgaire praat en wat hersenloos geplak, viel ik geen enkele noodzaak om dat nog eens te herhalen. Jouw antwoord staat toch al vast. Dat heb je immers al gegeven, nog vóór je de vraag stelde.

 


Gast

#6970

2014-08-10 09:02

 

Ter verduidelijking van de verontrusting van de Nederlander om het oprukken van de IS. De twee recente petities die daar specifiek over gaan kennen welgeteld:

  • "Stop de IS" — 55 handtekeningen
  • "Stop ISIS geweld tegen burgers in Syrië en Irak" — 158 handtekeningen

Als we daar tegenover de petitie "Eis ontslag van Jozias van Aartsen"  — 18.137 zetten, dan is het (zelfs na aftrek van de valse en dubbele handtekeningen) toch wel erg duidelijk dat de gemiddelde Nederlander véél liever heeft dat van Aartsen uit zijn ambt gezet wordt, dan dat werkelijk de stem verheft wordt om te laten weten dat we het IS geweld kotsbeu zijn.

Dank, Nederland, voor uw bezorgdheid.

Wie keek nu ook alweer weg, zei u?

 

X de 1e

#6971 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-10 09:24

#6969: - Re: Re: Re: Re:  

 200 pagina's terug zat ik hier nog niet. Vulgaire praat en hersenloos geplak zoals jij het noemt doe ik ook niet aan dat zal een ander zijn.

Wat doe je hier in hemelsnaam dan elke dag uur na uur met de instelling die jij aanneemt. 


Gast

#6972

2014-08-10 09:29

't Is goed met je.

X de 1e

#6973 Re:

2014-08-10 09:31

#6972: -  

 Dat bedoel ik. Je zit hier al weken uur na uur te gallen, maar een duidelijk antwoord kan je niet geven. Een typische draaikont. 


Gast

#6974

2014-08-10 09:32

Dat antwoord heb ik al een paar keren gegeven. Trouwens, voor iemand die tweehonderd pagina's geleden nog niet hier was (ahum), 'weet' je wel verdraaid goed dat ik hier al weken, uur na uur de boel lig te 'vergallen'. Als je dat toch weet, dan heb je mijn antwoorden dus allang kunnen lezen.

Stop nu maar met rare spelletjes te spelen, daar ben je lang niet intelligent genoeg voor. Je praat jezelf iedere keer muurvast.

X de 1e

#6975

2014-08-10 09:33

Niet aan mij en ik vraag het je. En misschien ook gewoon één nick aannemen. Jij speelt spelletjes, dat moge duidelijk zijn dat je niet een antwoord kan geven en maar met je vinger naar anderen blijft wijzen.

 

Dit was mijn vraag: 

Aangezien je het zo goed weet allemaal, vertel jouw oplossing eens?

Net zoals ik nog geen antwoord heb gekregen of je de Mennonieten werkelijk wilde vergelijken met de IS? 

 

Blijf lekker draaien erom heen, maar je geloofwaardigheid ben je allang kwijt geraakt.