Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post


Gast

#3

2014-07-26 11:15

Meten met twee maten

Waar blijven onze nationale helden Alexander Pechtold, Mark Rutte, Diederik Samson, Fouad Sidali en Hans Spekman die zo verbolgen waren over de ‘minder minder’ opmerking van Geert Wilders? De 'minder minder' die slechts betrekking had op een foute, criminele en zich niet integrerende racistische groep Marokkanen.

Waar zijn de protesten van al die duizenden mensen die hierover hun afschuw uitspraken. Wie van de aangevers in de anti-Wilders kwestie stapt nu naar de politie om aangifte te doen over kwesties die er werkelijk toe doen? Want een veronderstelde discriminatie acht ik nog altijd minder zwaarwegend dan feitelijke discriminatie in combinatie met oproepen tot uitroeien van een bevolkingsgroep. Mij lijkt dat deze anti-Wilders schreeuwers te laf zijn om tegen deze groep op te treden. Of is het zo dat het onderzoek in opdracht van Wilders waaruit bleek dat 76% van de Moslims dergelijke extremistische groepen steunt een kern van waarheid heeft of zelfs de werkelijke waarheid is? Een beangstigend iets.

Vrouwenbesnijdenis verplichten? Al dan niet een hoax want dat was toen nog niet bekend. Uit de toch wel grote opkomst met omstanders blijkt dat duizenden Moslimmannen het hierin geen probleem zien. De omstanders protesteerden immers niet.
Ik ben benieuwd welke dappere Moslima zich hiertegen publiekelijk durft te verzetten.

Nee, we horen niets en vooral bovengenoemde doen er, laf als dat ze zijn, het zwijgen toe.

En wie zwijgt stemt in.

Reacties

Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#6 Re: Meten met twee maten

2014-07-26 11:38:34

#3: - Waar blijven onze nationale helden Alexander Pechtold, Mark Rutte, Diederik Samson, Fouad Sidali en Hans Spekman die zo verbolgen waren over de ‘minder minder’ opmerking van Geert Wilders? De 'minder minder' die slechts betrekking had op een foute, criminele en zich niet integrerende racistische groep Marokkanen.

Beste Gast,

Ik erger me ook regelmatig aan het meten met twee maten in bepaalde 'bewogen' kringen.  Groen en geel zelfs.

Hoewel het hierop wijzen in de aankomende mail aan de TK voor de hand ligt, ben ik vooralsnog van plan voornamelijk de  hoofdtekst van de petitie te gebruiken. Daar hebben mensen voor getekend, daar staan ze achter. Ga je er andere of aanpalende zaken bij betrekken, staat men er misschien niet- of minder achter.

Het breder trekken leidt daarnaast af van de hoofdboodschap: stop het (tolereren van) oproepen tot volkerenmoord.

Groet,

Michiel Mans