Middelburg Geen asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

Quoted post

Peter Vuijk

#16 Re: asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

2014-07-14 19:34

#14: Overbuur - asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

Wat een vreselijke petitie !

Vanuit jullie veilige mooie comfortzone zeggen jullie eigenlijk: wegwezen hier er is voor jullie geen plek, ook al komen jullie uit een vreselijke omstandigheden kom niet aan onze fietspaden, ruimte om ons heen, leefbaarheid en meer van dat soort algemeenheden.. Zo gastvrij en sociaal zijn we in Nederland geworden. Slechte zaak.

Reacties

J.W.

#177 Re: Re: asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

2014-07-19 13:04:11

#16: Peter Vuijk - Re: asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

Beste heer Vuijk,

 

Vanuit een idealistisch standpunt punt ben ik, en wellicht de meerderheid van de wijkbewoners, het compleet met u eens. Ze hebben ook kansen nodig om iets van hun leven te maken. Maar vanuit een realistisch perspectief is het feitelijk gezien niet verstandig om 330 asielzoekers middenin een woonwijk te zetten, want dat tast de veiligheid en leefbaarheid hier aanzienlijk aan.

Een goede kennis van mij heeft in het asielzoekerscentrum gezeten waardoor ik weet dat vanuit een grote groep asielzoekers die weinig hebben, meer kans bestaat dat individuen zich ontwikkelen tot een ('kleine') crimineel en dat soms al zijn. Ook hebben er enkele malen vechtpartijen plaatsgevonden binnenin het asielzoekerscentrum tussen verschillende groepen nationaliteiten, waarbij hun standpunt over toepasbaar en acceptabel geweld die van de gemiddelde Nederlander overstijgt. Die wil je absoluut niet in een woonwijk hebben waar voornamelijk ouderen en gezinnen met (jonge) kinderen wonen.

Men zijn in het algemeen niet tegen een asielzoekerscentrum en asielzoekers, maar niet hier. Dat is niet verstandig.

 

Mvg,

J.W.

 


Gast

#315 Re: Re: asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

2014-09-13 10:13:22