Tunnel Broek in Waterland

Quoted post

Gast

#23 Re: Broeker

2014-06-10 11:35

#21: Broeker - Broeker 

 @Broeker: Naar mijn mening zou de bereikbaarheid van heel Waterland enorm verbeteren door een dergelijke tunnel. Dus wat mij betreft wordt juist een groot deel van de pot geld "aangaande bereikbaarheid Waterland" besteed aan die tunnel. Het liefst een vierbaanstunnel... direct goed aanpakken. Dat de bewoners van Broek een bijkomend voordeel hebben in de vorm van minder geluidsoverlast is mooi meegenomen.

 

Voor wat betreft de geluidsoverlast voor Monnickendam, Edam en Oosthuizen... geeft u zelf al aan: de weg loopt "langs" die plaatsen, niet erdoor. Bovendien ligt slechts een gering aantal huizen in Edam en Monnickendam dichtbij de weg en zal het qua geluids- en verkeersoverlast relatief meevallen ten opzichte van Broek. Al wordt daar "slechts" 50km/u gereden.

 

Het lijkt mij dat nagenoeg alle inwoners van zowel Oosthuizen e.o., Edam-Volendam, Monnickendam e.o. als Broek in Waterland gebaat zou zijn bij een tunnel onder Broek. In ieder geval veel meer gebaat bij een tunnel dan bij de verbreding/verbouwing van de N244... waar NOOIT file staat. Al zal dit na de verbreding van de A7 waarschijnlijk ook een drukkere verkeersader worden.

 

Uw andere suggestie is geen betere. Bij een eenbaanstunnel voor de bus blijft de flessenhals, weliswaar in iets mindere mate, simpelweg bestaan. Immers moet in Broek afgeremd worden naar 50km/u en werkt een rotonde ook vertragend... Een tunnel is simpelweg de meest doeltreffende oplossing.  

Reacties

Broeker

#30 Re: Re: Broeker

2014-06-10 14:58:41

#23: Gast - Re: Broeker

Nogmaals. Ben niet tegen een tunnel maar breed trekken en niet alleen op Broek betrekken. Voor de verkeerslichten bij Monnickendam staat het ook mega vast. Met een tunnel heb je Broek opgelost maar M'dam nog niet, Katwoude ook niet en de rotonde bij Volendam ook niet...

De files zijn gekomen door het plaatsen van verkeerslichten omdat er zo nodig een bus in moet voegen...simpel gezegd bus weg is verkeerslichten weg is files weg.

Ergens langs of doorheen is hetzelfde....je gaat er doorheen met als gevolg dat je langs huizen gaat net zoals je langs de huizen in Monnickendam gaat waar er van de brug (vanaf Broek gezien) tot aan de boerderij van Poel (tegenover begraafplaats Bernardlaan) heel wat meer staan als dat je langs (of door:) ) Broek gaat. Met geluid van 80km/h dragend over water (het kanaal) is de geluidsdruk daar net iets hoger als dat je koffie gaat zitten drinken bij Jesse bij 50km/h (het is mijn vak dus ken de getallen).

Wederom een tunnel zou super zijn maar dat is een optie met gouden randjes waardoor er voor de overige plekken bronzen randjes overblijven, doe dan overal zilveren randjes. En als je gelijk de taak van de overheid meeneemt om minder uit te geven (ook decentraal) kan je er beter bronzen randjes (overal) van maken :).

Succes.


Gast

#73 Re: Re: Broeker

2014-06-19 11:02:47

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-23 11:06:05