Open brief aan alle leraars - De leraar spreekt...

Quoted post


Gast

#26 Re:

2014-05-16 14:12

#20: gast -

Context niet begrepen ... Jammer.

Reacties

Inderdaad ... ik was net hetzelfde aan het denken ... ;-) Laat dit dan die ene foute leerkracht zijn

#38 Re: Re:

2014-05-17 08:41:51


Gast

#39 Re: Re:

2014-05-17 08:43:33

#26: - Re:  

 

Inderdaad, ik was net hetzelfde aan het denken ... Laat dit dan die ene foute leerkracht zijn ;-)))
gast

#64 Re: Re:

2014-05-18 22:33:16

#26: - Re:

Als net afgestudeerd student ga ik akkoord met de persoon in kwestie. Het is inderdaad de leerling dat centraal zou moeten staan ipv de leerkracht.

Ik vind dat de meeste leerkrachten zo al genoeg te zeggen krijgen en genoeg de kans krijgen tot spreken. De leerlingen daarentegen... In anneke haar woorden: "Liever  leerlingen opleiden tot nuttige, volgzame en in slaap gewiegde burgers die kunnen worden ingezet in de samenleving. Liever dat dan hen intellectueel uit te dagen, intrinsiek en algemeen te vormen tot kritische mensen met een vrije geest.". Maar hoe vaak stellen wij als vrije geest de vraag "waarom?" aan leerkrachten en krijgen wij van leerkrachten de antwoord dat wij gewoon dienen te volgen wat er gezegd wordt.

De meeste leerkrachten hebben niet liever dan dat wij volgzaam in slaap wiegend de lessen volgen zodat jullie jullie lessen kunnen geven. Hoe durven jullie dan de fout daarvan door te schuiven naar een hogere macht? De persoon dat de reactie gaf is waarschijnlijk een van de weinige goede leerkrachten. Een leerkracht waar (alle) leerlingen graag naar de les gaan en opletten. Vaak is het niet ons fout dat er niet wordt opgelet, maar op de manier van lesgeven. En geloof mij vrij dat het niet meer dan een beetje geduld vraagt om een goede leerkracht te zijn.