Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Quoted post


Gast

#2304 Re: Re:

2014-04-05 20:11

#2303: De boemerang - Re: Ik heb u alleen geholpen om de informatie terug te vinden omdat u er zelfstandig niet toe in staat was. Voor de rest kan ik alleen maar concluderen dat ik mijn opmerkingen staaf met bronnen en statistieken die vervolgens door u alleen maar genegeerd worden.

 

Reacties

De boemerang

#2305 Re: Re: Re:

2014-04-05 20:25:22

#2304: - Re: Re:

Laat ik het voor u dan nog één keer duidelijk herhalen: ieder individu is hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk voor de uitspraken die hij of zij doet. Geldt ook voor prof. Hooghe, voor u, voor mij, de journalist die het stukje schreef, de statisticus die de statistiek vervaardigde. Ik negeer die bronnen niet, ik relativeer ze. Voor elke bron die u aandraagt om wit te bewijzen, kan ik een bron aandragen die zwart bewijst. Dat is immers de dialectiek die door de wetenschap gebruikt wordt om tot, hopelijk, een bevredigend anrtwoord als, bijvoorbeeld, grijs te komen.

Prof. Hooghe zal niet de eerste publicist zijn die tegengesproken wordt of wiens (on-)gelijk bewezen wordt en ik zal zeker niet de eerste zijn die zijn woorden in twijfel trekt. Als het goed is, is hij dat zelf. Aan de inhoud van een journalistiek stuk hecht ik nog veel minder waarde, omdat de journalist in de eerste plaats een krant, opinieblad, radio- of televisieprogramma verkoopbaar moet maken, waardoor en waarbij niet het 'waarheidsgehalte' of de 'waarheidsvinding' centraal staat.

Prima dat u bronnen aandraagt om uw betoog te staven, maar liever nog zie ik dat u uw eigen conclusies trekt, dan dat u de conclusies van anderen overneemt, ongeacht de geloofsbrieven van uw bron. Gun uzelf de vrijheid van meningsvorming.

Maar voor het overige (want u slaapt toch niet gerust voordat ik 'inhoudelijk' op uw argumenten ben in ingegaan) snap ik uw citaat van prof. Hooghe evengoed niet, want ook hij heeft het over de individu die die religie beleeft en invult. Daarmee is nog steeds geen rechtvaardiging gegeven voor het afstraffen van eenieder die die religie aanhangt. Of dient iedere katholiek aangesproken te worden op pedofilie omdat zovele katholieke priesters zich niet zedig wisten te gedragen?

Het feit dat u blijft volharden in denigrerend taalgebruik spreekt dan echter weer heel erg tegen u.