BKO ouders en leerkrachten

Quoted post


Gast

#12

2014-03-27 17:08

Al Bijna 20 jaar werk ik in de voor en naschoolse opvang van onze school. Ik doe mijn job heel graag. Ik vind het een beetje jammer aan deze petitie dat het blijkt dat we niet opgeleid en niet gemotiveerd zijn. En nee we worden er zeker niet rijk van. Dagelijks zijn wij verantwoordelijk voor een grote groep kinderen van verschillende leeftijden. Wij moeten koken in een niet aangepaste keuken. We zijn al jaren aan het wachten op deftig sanitair. We zorgen voor activiteiten, volgen vormingsavonden.Vaak voorziet men hulp die zo voordelig mogelijk is. Ook die mensen doen heel hun werk met veel enthousiasme. Wat ik spijtig vind aan deze petitie is dat dit gebeurd over de hoofden heen van de mensen die er werken. Geef mensen die werken in de opvang en in het middagtoezicht de erkenning die ze verdienen!

Reacties


Gast

#14 Re:

2014-03-28 20:23:51

#12: -

Wat u zegt is wat mij, als OUDER die gebruik maakt van de voor- en naopvang, OOK stoort in de brief die men rondstuurt. Ik heb 2 kindjes en ik heb in functie van mijn kinderen al een job GEZOCHT met min of meer acceptabele uren.  Een job die véél minder betaald wordt dan wat ik ervoor deed ook overigens maar dat heb ik er voor over.  Ik begin 's morgens om 7:30 en stop om 16:00uur. Jobs van 8:30 tot 15:00 liggen niet voor het oprapen. Ik kan het mij financieel niet veroorloven om niet of minder te werken. Ik heb geen grootouders of familie die mijn kindjes kunnen opvangen of afhalen en ik ben HEEL BLIJ met de opvang op school en de stad. En die mensen van de voor- en naopvang doen dat fantastisch!!!! En voor alle duidelijkheid ik 'dump' mijn kinderen niet in de opvang om er 'vanaf' te zijn (of free-time te hebben) zoals sommige reacties op deze site blijkbaar denken over mensen die gebruik maken van voor-en naschoolse kinderopvang! Ik ben blij dat jullie er zijn! Mijn dag begint elke dag om 5:30 en vanaf dan is het 1 rush om zo vroeg mogelijk op school te zijn - elke dag opnieuw. Ik ga werken omdat ik financieel niet anders kan en mijn kinderen de educatie wil geven die ze verdienen en nodig hebben...en dat kost ook geld...dus ik moet wel. En de mensen die in de kinderopvang werken? Chapeau!!!!!