Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Quoted post


Anonymous

#1

2014-02-07 13:18

Trop is te veel! De bedoeling is om de buitenlandse transporteurs te laten betalen en niet de Belg die op de dag van vandaag al genoeg taksen betalen!

Reacties

Karamazov

#175 Re:

2014-02-09 10:49:24

#1: -

Dit zijn geen belastingen meer maar een ordinaire geldinzameling voor het goede doel nl. de staatskas vullen.

Stem dat tuig in mei naar de hel.


Gast

#284 Re: wanneer de basisverzekering, de autotaks en een gedeelte van de accijns in deze heffing wordt ve

2014-02-09 13:03:15

Jinroh

#675 Re:

2014-02-10 18:37:17

#1: -

Wij doen al jaren reeds aan rekeningrijden - vergeten velen onder ons - door de accijnzen op de benzine: hoe meer je rijdt, hoe meer je moet tanken, en bijgevolg hoe meer accijnzen je betaalt : dit is dus al rekeningrijden op een goedkoop geïnde manier!
Wie daarbij met een SUV, sportwagen of andere grote motor rijdt, zal meer verbruiken en dus ook relatief meer accijnzen betalen via een groter benzineverbruik.
Anderzijds is de invoering van het rekeningrijden, zoals nu gepland, weer eens een zeer kostelijk systeem: op veel plaatsen nummerplaatherkenningscamera's nodig en computersystemen nodig om de afstanden en tarieven te berekenen en al de verschillende parameters te verwerken, plus heel facturatiesysteem op poten zetten om dit aan te rekenen aan de betrokken bestuurders. En hoe gaan ze deze rekening presenteren? Via facturen, de belastingbrief en gaan ze dit maandelijks, trimestrieel of jaarlijks factureren? En als je niet akkoord bent met de factuur, ga je dit kunnen betwisten? Wat ingeval van fraude (bv. gestolen of valse nummerplaten van gelijkaardige auto [zelfde merk, type en kleur] ?
En wat de buitenlanders betreft: hoe gaat België dit aan de buitenlandse chauffeurs aanrekenen? Elke buitenlander een autovignet laten betalen? Zal dit van de E.U. mogen? (Plannen tot de invoering van een autovignet zou in het verleden al eens zgn. door Europa als niet conform de Europese richtlijnen van de kaart geveegd zijn geweest.) Of hen ook tariferen volgens het aantal afgelegde kilometers? En hoe gaan ze dit dan verrekenen? Via een kostelijke uitwisseling/opvraging van (nummerplaat- en adres)gegevens aan alle buitenlandse overheden? En moeten er hiertoe dan weer multilaterale akkoorden eerst onderhandeld/afgedwongen worden? En hoe gaat de Belgische/Vlaamse overheid dit verwezenlijken?
Last but not least: dit brengt ons weer een stapje dichter bij een 'Big Brother'-maatschappij, waarbij elke stap in het oog gehouden wordt ... Vrijheid van verkeer, misschien, ja, als je het zo nog kan noemen, maar dan in elk geval onder het toeziend/controlerend oog van de overheid !
Leve de vooruitgang !


Gast

#681 Re:

2014-02-10 19:02:37

genoeg betaald

#736 Re:

2014-02-11 15:03:51

#1: -

ze moeten die vreemdelingen nog wa meer geven en wij zottekes zullen wel betalen


Gast

#811 Re:

2014-02-28 18:34:00

#1: -

Regelrechte schande. Als we nu al moeten betalen om te mogen gaan werken!! Hoe noemen ze dat...verdoken belastingen??!! want geen enkele politieker durft in verkiezingstijd dat woord uit te spreken. Criminelen ontvangen schadevergoedingen van 10.000den euro's omdat ze "slecht" behandeld zouden worden en wat krijgt een brave belastingbetalende burger.....juist ja...nog wa extra belastingen. Belgie, het meest absurde land op de wereldbol !!!!!