no2morrowlandXL

Quoted post

ManoMundo-fan

#449 De Schorre open tijdens opzet TML

2014-02-04 08:04

Ik woon binnen een straal van 1 kilometer van de Schorre. Als Bomenaar was ik vroeger héél trots met het festival ManoMundo. Jammer genoeg is dit fantastische festival afgeschaft door een racistisch-getint provinciebestuur die dit festival niet meer wilden sponsoren (maar die wel de "kunst"-brug van 4,7 miljoen euro, die in de Schorre zal gezet worden, sponsoren voor 2.000.000 € !!!). Het is beter een petitie te starten om dit "kunstwerk" te bannen !
Wat betreft Tomorrowland : ik heb niks tegen het festival op zich, ook niet als dit 2 weekends is. Wel is het voor de mensen die regelmatig in de Schorre gaan wandelen/joggen/paragliden/vissen/fietsen/minigolven/muurklimmen/waterfietsen/spelen/... niet zo leuk als dit openbaar domein hermetisch wordt afgesloten gedurende min. 6 weken voor een privé-initiatief ! Vroeger werd de Schorre ook door de jeugdbewegingen intensief gebruikt, nu is dit bijna niet meer mogelijk ... Ook de fauna & flora zien serieus af tijdens dit mastodont-festival (de vos geraakt bijna niet meer van zijn jachtterrein af !).
Wat ook een vervelende bijkomstigheid is dat je met die 2 weekenden gewoon geen volk kan vragen thuis, want ze geraken gewoonweg niet aan mijn huis (doorgangsbewijs nodig).
Dus ik pleit niet voor volledige afschaffing van TML, maar wel voor betere toegankelijkheid van de Schorre tijdens opbouw & afbraak !

Reacties

Gast

#450 Re: De Schorre open tijdens opzet TML

2014-02-04 08:50:40

#449: ManoMundo-fan - De Schorre open tijdens opzet TML

Zowaar de eerste verstandige reactie op heel dit forum.

We komen er nog :)