Geen vluchten na elven

Quoted post


Gast

#438 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-01-29 10:27

#437: Actiegroep geenvluchtennaelven - Re: Re: Re: Re:

Ik las in het ED het verhaal van dHr Scheffers waarin hij zegt

Quote " Extra kwalijk is dat via deze acht reguliere landingen tot 24.00 uur ook de extensieregeling met een uur naar achteren wordt geschoven. Niet alleen home-carriers, maar ook alle andere vliegtuigen kunnen dan tot 01.00 uur landen Unquote

Op de eerste plaats, nu wordt er gemiddeld ruim 1 keer per dag gebruik gemaakt van de mogelijkheid om tussen 23.00 en 24.00 uur te landen, dus hoe zeker is dat de mogelijkeid van 8 uitgenut wordt.

Maar vooral " andere vliegtuigen " . Dat zijn dus home-carriers op andere vliegvelden, die na de landing in Eindhoven tussen 23.00 - 24.00 uur nog terug moeten naar hun basis, die voor 99% zeker s'nachts gesloten is. En ze staan weer ingescheduled voor een vroege start de volgende dag .U weet toch net zo goed als ik , dat zo'n vlucht nooit zal plaatsvinden, m.a.w. dat mocht zoiets gebeuren de vlucht op Eindhoven geannuleerd wordt

Dus de dreiging van "andere vliegtuigen" mag gerust nihil genoemd worden

 

 

Reacties

Actiegroep geenvluchtennaelven
De auteur van deze petitie

#440 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-01-29 12:51:38

#438: - Re: Re: Re: Re: Re:

Zoals al meerdere malen naar U aangegeven, gaat het niet om wat er NU gebeurd, maar om wat er STRAKS mogelijk wordt. Of de mogelijkheid van 8 landingen wordt uitgenut is ongewis, maar wij zijn tegen het scheppen van deze mogelijkheid en willen geen reguliere vluchten na elven. Alleen dat geeft de zekerheid dat de mogelijkheid niet wordt uitgenut.

Mbt andere vliegtuigen:

In het concept luchtvaartbesluit is geen beperking voor de extensie vluchten tot 01.00 tot alleen Home - cariers aangegeven, dus staat deze mogelijkheid voor alle vliegtuigen open. Dat deze nooit zullen plaatsvinden is uw inschatting. Als dit nooit zal gebeuren, dan behoeft het concept-luchthavenbesluit de mogelijkheid ook niet te geven en kan het concept luchthavenbesluit in ieder geval op dat punt worden aangepast en beperkt. Op dit punt zijn we het dus eens.