Geen vluchten na elven

Quoted post

Felix

#94 24-uurs economie

2013-12-08 16:53

Mensen we gaan naar een 24-uurs-economie toe, dat wil zeggen dat op ieder moment een vlucht kan vertrekken of landen en men op elk willekeurig moment boodschappen kan gaan doen en men zelf de eigen werktijden kan kiezen. Ik mag dit zo wel schrijven als 17-jarige snotaap, maar dit is wel de toekomst. Dat jullie als ouderen daar niet in mee willen gaan is jullie eigen keuze. Deze petitie wordt in ieder geval niet door mij ondertekend.

Feestjes na elven zijn voor mij storender, die gaan namelijk nog uren door, zo'n vliegtuig is na een minuut weg...

Reacties

Actiegroep Geen Vluchten na Elven

#104 Re: 24-uurs economie

2013-12-09 09:49:52

#94: Felix - 24-uurs economie

Best Felix,

 

Je bennt wat ons betreft zeker geen snotaap en je hebt zeker gelijk dat feestjes na elven minsstens zo storend kunnen zijn. Je hebt ook nog gelijk dat een vliegtuig na een paar minuten weg is. Maar het punt waar het om gaat is dat de omwonenden van Eindhoven Airport elke avond en 8 keer per uur wakker gemaakt worrden tussen 23.00 en 24.00. De conclusie is dan dat zij eigenlijk niet maar naar bed kunnen gaan om te gaan slapen voor 24.00. Of die omwonenden nu jong of oud zijn maakt niet uit. Ook bij kinderen heeft structurele slaapverstoring sterk nadelige effecten.

De vraag is of dat nu is wat we met elkaar moeten willen en of deze verdere verruiming van openingstijden wel noodzakelijk is in een dergelijke dichtbevolkte regio. We gaan inderdaad naaar een 24 uurs economie, maar dat betekent nog niet dat iedereen op elk moment andere burgers overlast mag bezorgen.

Het staat je vrij om de petitie wel of niet te ondertekenen en we respecteren zowel je mening, als dat je er open en eerlijk voor uit komt. Maar wellicht wil je onze argumenten nog eens overwegen.

Met vriendelijke groet