hondenlos

Quoted post

BertV

#47

2013-11-17 22:36

Een jaar geleden waren mensen niet erg te spreken over de kaalslag in het park Randenbroek. Inmiddels is de stemming omgeslagen en zijn de bezoekers best te spreken over de nieuwe inrichting. Met name de aanpassingen aan het talud van de Heiligenbergerbeek. Maar als ik mijn hond moet aanlijnen als ik langs de westkant van de beek over het VOETpad loop, heb ik er niets meer te zoeken. En ik denk dat er met mij meer hondenbezitters zijn die er zo over denken. Dat zou dan erg jammer zijn. Want ik zie er overwegend mensen met honden lopen. Als de meesten wegblijven heeft de renovatie van dat deel van het park eigenlijk geen zin gehad.

Reacties

gast

#78 Re:

2014-09-23 07:18:35

#47: BertV -  

 "dan heeft de renovatie van dat deel van het park geen zijn gehad"...?? De oevers zijn afgegraven om de ecologische verbindingszone af te maken.  De oevers zijn bedoeld voor natuurontwikkeling. Heel zinvol dus, juist voor de stadsmens, tegen de teruggang in de dier- en plantsoorten en om de negatieve gevolgen van de klimaatontwikkeling tegen te gaan. En natuurontwikkeling -dat weten we allemaal- gaat helaas niet samen met honden.