hondenlos

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie hondenlos.


Gast

#26

2013-10-30 15:35

Honden moeten de gelegenheid krijgen om te spelen en te rennen op een veilige plek. Bovendien is het ook een ontmoetingsplaats voor hun baasjes.
Avella

#27 losloopgebied Randenbroek

2013-10-30 18:50

Honden vast IN Park Randenbroek, honden verboden in de buurt van (kinder)speelplaatsen. PRIMA!!
Maar als honden ook aangelijnd moeten worden aan de westkant van de beek, slaat men weer door.
Honden en -bezitters geven GEEN overlast. Integendeel: ze zijn de oren en ogen van de wijk!!
Tip: Maak/hou de westkant losloopzone en handhaaf de voetpaden als VOETpaden. (Dus: fietsers, brommers, scooters e.d. VERBODEN........) Wel zo veilig voor iedereen!
Als een aanlijngebod wordt ingevoerd is er sprake van een gemiste kans!!!!!!!!!

Gast

#28

2013-10-31 18:47

er lopen meer mensen met honden in het randerbroekerbos als mensen zonder honden

Gast

#29

2013-11-05 05:25

Het randenbroekerbos moet in zijn geheel toegangkelijk worden voor honden. Ook loslopende honden. Controleer op het opruimen en schoon houden van het park. De viervoeter doet er niemand kwaad.

Gast

#30

2013-11-05 07:09

Dit mag niet gebeuren. Honden hebben hier altijd los mogen lopen, mogen spelen en mogen zwemmen.

Gast

#31

2013-11-05 07:57

Hallo Monica,

Heel goed initiatief! Ik vind ook het punt over de veiligheid een hele sterke. Juist hondenbezitters zijn vaak de oren en ogen van een buurt. Groetjes, Ted (van Tsjip)

Gast

#32

2013-11-05 16:22

Ik begrijp niet zo goed waarom er zovéél weerstand is bij onze gemsente tav loslopende honden. Er wordt streng gecontroleerd terwijl de fietsers gewoon over het voetpad mogen fietsen en dit intussen al zo normaal vinden dat ze zelfs gaan bellen als ze er langs willen. Zonder gêne hoor! Want dit wordt gewoon gedoogd...enne wat te denken van al die katten kn Amersfoort die gewoon in alle tuinen rondlopen en hun behoeftes daar ook doen? Ook in het Randenbroekenbos hoor! Dus voor mij niet helder waarom de honden steeds de prijs moeten betale voor de geërgerde gemeente. Graag nog even kijken bjj de buurgemeenten hoe die het doen
Ranka's baasje

#33

2013-11-05 18:22

Het merendeel van de wandelaars langs de beek zijn hondenbezitters. Als die niet meer komen, wordt het een erg verlaten park. Voor wie moet er dan een aanlijngebod komen? We zorgen voor sociale controle, maar ook sociale contacten met de buurt. En wat is heerlijker dan lekker uitwaaien langs de beek of je hond plezier zien maken in de beek.....(wel poep opruimen)
Jossy

#34

2013-11-06 20:46

Dat honden verboden moeten worden in de buurt van (kinder)speelplaatsen. Natuurlijk!!
Maar honden aangelijnd aan de westkant van de beek is absoluut onnodig.
Als iedereen ervoor zorgt dat de poep van zijn of haar hond opgeruimd wordt, is er geen sprake van overlast.
Dus ik sluit me bij de vorige spreker aan: Maak/hou de westkant losloopzone en handhaaf de voetpaden als VOETpaden. (Dus: fietsers, brommers, scooters e.d. VERBODEN........) Wel zo veilig voor iedereen!
Als een aanlijngebod wordt ingevoerd is er sprake van een gemiste kans!!!!!!!!!

Gast

#35

2013-11-08 13:25

Wil je goede leefstijl bevorderen als gemeente, is juist een losloopgebied van belang.

Gast

#36

2013-11-08 13:28

Wil je mensen uit hun sociale isolement halen, is een losloopgebied van groot belang. Moet je eens kijken hoeveel baasjes elkaar daar ontmoeten, terwijl de honden kunnen dartelen. Wat is er mis met een loslopende hond? Zeker in een gebied dat verder weinig wordt bezocht. Het wordt een gevaarlijk gebied als de hondenbezitters daar niet meer lopen. Gemeente: denk even na!

Gast

#37

2013-11-08 13:42

Pfff: overal hoor je dat je meer moet bewegen. Dat kan als je een hond hebt. Structureel aan de wandel. En dat gebied is prachtig: leuk voor de hond, lekker ravotten. En prettig (en veilig) voor de baas: er zijn altijd mensen

Gast

#38

2013-11-08 13:45

Waarom is de gemeente zo kortzichtig? Je doet zo ontzettend veel mensen (en honden) plezier met een losloopgebied. Kijk eens naar de sociale voordelen: die zijn enorm. Een onderdeel waar gemeenten verantwoordelijk voor worden. En dit kost ook nog eens geen geld!

Gast

#39

2013-11-10 21:31

Een loslopende hond is mindergevaarlijk dan een "wild" fietser. Bovendien loop de hand meestal naar de bosjes om zijn/haar behoefte te doen.
Marianne van Dijk-Heslenfeld

#40 honden los MOET!

2013-11-11 11:20

Typisch Nederland! Weer zo'n in hokjes denkende ambtenaar, met zijn regeltjes. Honden MOETEN los lopen om vriendelijk, sociaal en rustig te blijven en worden. Ontladen heet dat. Dat heeft een mens nodig, maar dieren ook.Hoe denk je dat de hondenliefhebber wordt, als er niets meer mag? Die worden er niet vrolijker op, als hun hond opgefokt aan de lijn lopen en een andere opgefokte hond aan de lijn en baas erbij tegenkomt. Dit werkt alleen maar averechts. Reken maar dat mensen zonder honden hier ook niet blij van worden.

Gast

#41

2013-11-11 20:59

Geweldige plek om met de hond te lopen Het park wordt ook afgeschilderd als een plek voor iedereen dus ook voor mensen met[loslopende]honden Tuurlijk moet de poep gewoon opgeruimd worden en er moet geen overlast zijn maar we leven in een samenleving van tolerantie toch Laat Amersfoort daar een goed voorbeeld in zijn

Gast

#42

2013-11-11 21:00

EEN GEWELDIGE ACTIE

Gast

#43

2013-11-14 13:41

Onze hond vindt het langs de beek te gek om los te lopen.

Gast

#44

2013-11-14 21:19

Ik vind dat er veel te weinig rekening wordt gehouden met de hondenbezitters. We moeten belasting betalen en de poep opruimen maar een plek om ze fatsoenlijk uit te laten is er nauwelijks. Ook de ruimte langs het ponlijntje langs de Arnhemseweg is een paar maanden geleden afgesloten. Gelukkig hebben een paar omwonende de hekken weer opengeknipt (nog bedankt!!)
In een beschaafd land is er ruimte en welzijn voor iedereen. Dus mens en dier!

Gast

#45

2013-11-17 08:46

Sinds kort hebben we een jonge vizsla pup en nu is al duidelijk dat hij in het bos zijn energie kwijt moet en kan. Daarom geef alle honden deze mogelijkheid.

Gast

#46

2013-11-17 12:39

bijna nergens in amersfoort kan je meer je hond loslaten. overal moeten ze vast. en dat terwijl die honden zoveel plezier beleven als ze los lopen. soms lijkt het wel of ze het doen om geld te verdienen aan de hondenbezitter
BertV

#47

2013-11-17 22:36

Een jaar geleden waren mensen niet erg te spreken over de kaalslag in het park Randenbroek. Inmiddels is de stemming omgeslagen en zijn de bezoekers best te spreken over de nieuwe inrichting. Met name de aanpassingen aan het talud van de Heiligenbergerbeek. Maar als ik mijn hond moet aanlijnen als ik langs de westkant van de beek over het VOETpad loop, heb ik er niets meer te zoeken. En ik denk dat er met mij meer hondenbezitters zijn die er zo over denken. Dat zou dan erg jammer zijn. Want ik zie er overwegend mensen met honden lopen. Als de meesten wegblijven heeft de renovatie van dat deel van het park eigenlijk geen zin gehad.

Gast

#48

2013-11-18 10:09

Een alternatief is een bordje met daarop de tekst: honden onder appel, vraagt een stukje verantwoordelijkheid van de baasjes
Hartelijke groet,
Annette

Gast

#49

2013-11-18 12:43

Er zijn natuurlijk ook mensen juist in dat gebied gaan wonen omdat ze hun hond daar juist mogen laten loslopen.
Baasje van 2 hele lieve honden, die willen blijven zwemmen en snuffelen.

#50

2013-11-26 21:12

Wat fijn om te zien dat er veel buurtgenoten zijn die er, net als wij, van genieten om met de honden door dit prachtige stukje Amersfoort te lopen. Complimenten aan de gemeente voor de prachtige uitvoering van de herinrichting van het bos! Eerst zorgde het voor strubbelingen, maar zie daar: het is prachtig geworden en wordt in het voorjaar alleen nog maar mooier. Een heel groot gedeelte van de gebruikers van dit bos en het omliggende gebied zijn hondeneigenaar, en zij willen ook niets liever dan gebruik BLIJVEN MAKEN van dit gebied. Al lopende zie je veel, en drie of vier maal daags, op alle tijden van de dag zijn wij de 'vrijwillige patrouille' van deze gemeente :-) Laten we daarom samenwerken! De gemeente handhaaft deze losloopgebieden en wij maken afspraken over wat we doorgeven aan de buurtagent.

Deal?