Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

Quoted post


Gast

#146

2013-11-01 14:08

Ik raad iedereen eens aan om eerst dat jachtopeningsbesluit eens door te nemen vooraleer over te gaan tot deze belachelijke populistische reacties.
Om nog maar te zwijgen van de hypocrisie die hier heerst. Er worden 17 dieren behandeld in dat besluit, maar enkel de verwilderde kat (niet de gewone huiskat, de verwilderde kat!) wordt er uit gehaald.
Dik 90% komt af met argumenten dat dieren een recht zouden hebben op leven, maar wat dan van die andere 16 dieren op die lijst? Of is dat weer een ver-van-ons-bed-show omdat we geen directe feeling hebben met deze dieren? Walgelijk, degoutant, egoïstisch en pretentieus noem ik zo dingen.

Over de desbetreffende keuze van de Vlaamse Regering omtrent het beleid voor katten is dit gewoon kiezen voor het minste kwaad.

Reacties

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-01 14:53:22



Gast

#150 Re:

2013-11-01 14:54:31

#146: -

ik ben tegen elke vorm van jacht,de natuur selecteerd zelf wel,daar hebben we geen jagers voor nodig

 


Gast

#159 Re:

2013-11-01 15:32:44

#146: -

Je kan misschien jou raad omzetten in een daad en het jachtopeningsbesluit hier plaatsen!!! Kunnen we met allen gelijk lezen.

Eendert welk dier dat geen bedreiging vormt hoort niet afgeschoten te worden voor de lol van de jagers.  Nog minder kan ik mij inleven dat er een moordlustige wetgeving zou goedgekeurd worden om een probleemsituatie op te lossen die door de mens zelf veroorzaakt wordt, gelijktijdig het doelwit geen bedreiging vormt en er betere milieuvriendelijk instanties voor handen zijn waar al goedkeuring rond gemaakt zijn.

Ik dacht toch dat er een strenger wapenbezit was goedgekeurd en geen wapens meer in bezit mogen zijn die een levend wezen kan doden?   Daar wordt kennelijk nog weinig rekening mee gehouden.  Zijn wij zelf wel veilig voor deze wapens????

Wie voor de lol een dier kan doden, kan ook instaat zijn om een mens te doden! Was het zo niet dat mensen die gaan strijden in Syrie onmiddelijk worden opgepakt als ze in het land zijn omdat zij een gevaar vormen voor onze samenleving. (openbaar gezegd in het nieuws door een minister).   Het spijt me maar een jager plaats ik daar ook onder, die weet ook niet of hij zijn doel onmiddelijk kan doden!!  Zij maken zelfs gebruik om het eerst op te jagen om het dan te kunnen doden!

Trouwens de keuze van de Vlaamse Regering zou wel voor meer kwaad kunnen zorgen als voor minder!  Er bestaan meer dierenvrienden als men verwacht, ook mensen die geen poes willen of kunnen houden bekrediseren dergelijke wetten of voorstellen.

 

Ingrid Peetermans
De auteur van deze petitie

#182 Re:

2013-11-01 17:01:35

#146: -

Had u even nagedacht voor u in uw kwade pen kroop had u misschien begrepen dat wij deze petitie starten omdat wij, asielen, al lang bezig zijn met fondsen stoppen in het zwerfkattenproject en dit door dit kortzichtig besluit gewoon dweilen met een open kraan blijkt. Wij zijn tegen ELKE vorm van jacht maar zijn wel realistisch genoeg te beseffen dat wij dat ras (jagers) nooit zullen uitgeroeid krijgen tenzij wij hen mogen vangen en doden als ze geen halsbandje dragen! U reactie getuigt van weinig begrip noch tact en eerder een kleinburgerlijke instelling als u niet eens de moeite neemt te proberen snappen waar deze petitie om draait. Alweer een pc-terrorist die denkt dat hij/zij de wereld gaat redden vanachter zijn/haar klavier maar geen iota snapt van het echte veldwerk waar wij asielen dagelijks mee bezig zijn. Het is natuurlijk makkelijk gal spuien anoniem, heb dan tenminste het lef u kenbaar te maken en eerst degelijk informatie in te winnen voor u klakkeloos woorden gaat neerpennen die nergens op slaan.