Koopzondag in Lansingerland

Quoted post

Ilona

#76 Raadsvergadering

2013-10-31 22:10

Blij dat ik mn steentje heb bij kunnen dragen!! gr Ilona zie: #quote Don van Doorn op Facebook# In kader van beter iets (open tussen 12:00 en 19:00 uur) dan niets (geen openstelling), heb ik ten aanzien van de zondagsopenstelling de volgende stemverklaring afgegeven. Ik zal over enkele ogenblikken met gemengde gevoelens voor het aangepaste voorstel stemmen waardoor de zondagsopening dan wel een feit zal worden maar wel met een naar mijn mening onnodige beperking. Ik wil door middel van deze stemverklaring zelf benadrukken dat ik liever voor een volledige vrijgave had gestemd precies zoals dit initiatief ooit als doel had. Hierdoor hadden de ondernemers en de consumenten zelf kunnen bepalen wanneer en waar zij elkaar op wat voor wijze wensen te ontmoeten. Ik had met die stem ook willen uitgedragen dat wij (politiek, bedrijven, instellingen en samenleving) elkaar op een andere wijze moeten gaan vinden. Namelijk op grond van vertrouwen hebben in elkaar, ruimte geven aan elkaar en samen kansen creëren waar dat mogelijk is. Om vooruit te komen zul je het oude moeten loslaten en geloven in nieuwe structuren en verhoudingen waarbij je samen optrekt. Samen sta je namelijk sterk!

Dat ik toch voor zal stemmen komt omdat ik onze ondernemers en hun klanten de wel gegeven ruimte niet wil onthouden en met een tegenstem zou ik dat nml wel uitdragen. In die zin dus beter iets dan niets.

Reacties

Daphne

#77 Re: Raadsvergadering

2013-11-01 09:38:28

#76: Ilona - Raadsvergadering

Super Ilona dat je geweest bent.

Voor degene die zich afvragen wie Don van Doorn is. Hij is raadslid van de PvdA
Gister heeft de raad besloten dat de winkels iedere zondag open mogen van 12 tot 19.00

Dit is een stap in de goede richting, het betekend dat we nog steeds niet op zondagochtend lekker vers brood en croissantjes bij de bakker kunnen halen ;) maar wel onze boodschappen op zondag kunnen doen als we dat willen :)