Koopzondag in Lansingerland

Quoted post


Gast

#53 Koopzondag

2013-10-17 05:00

goedendag,
Wij leven in een 24 uurs economie, er is nog nooit zo wel stress geweest onder de mensen, laten we met z'n alle één dag in de week de rust zoeken die een allemaal zo nodig hebben, dit heeft niets te maken met de mensen die wel of niet naar de kerk gaan, maar met het wel zijn van alle mensen.
Zes dagen rond rennen is genoeg, de zondag is een rustdag voor iedereen.
Ook de kleine winkels, zonder personeel, die worden hiermee gedwongen om zeven dagen open te zijn omdat ze niet achter willen blijven.
ps. ik ga graag in volle overtuiging naar de dorpskerk, maar dat is voor mij niet het hoofddoel om tegen de zondag openstelling van de winkels te zijn.
groet P. van der Spek 06 54 778606

Reacties

Jur

#55 Re: Koopzondag

2013-10-17 06:00:57

#53: - Koopzondag

Laat mij alsjeblieft lekker zelf bepalen hoe ik mijn dagen indeel. Niemand gaat mij vertellen dat ik op zondag rust moet nemen.

Landre

#56 Re: Koopzondag

2013-10-17 07:57:09

#53: - Koopzondag

Wij zijn een van de weinige landen die in Europa nog geen zondagsopening heeft. Gezellig zondag eten bij de bakker. Duitsland een land dat van oudsher behoorlijk gelovig is heeft daar dus geen moeite mee. Wat het doorrennen van de week betreft. Dat is van heel lang geleden. Dat bepaald de ondernemer namelijk zelf. Het kan best zijn dat de omzet van woensdag tegenwoordig te wensen over laat. Wat let hem/haar op woensdag dicht te gaan? Het heeft te maken met keuze. Volgens mij zegt deze enquete nu juist. Laat het aan de ondernemer over. Of te wel geen gedwongen winkelnering. Zie ook nu al winkels die al twee dagen dicht gaan omdat de rest van de week beter draait.