Navid Sharifi moet blijven!
Quoted post
Gast |
#125 Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris2013-09-20 15:53Mevrouw de Staatssecretaris, We vernamen het slechte nieuws dat Navid volgende week op het vliegtuig zou gezet worden richting Afghanistan. Ik wil graag begrip opbrengen voor uw beleid en begrijp dat er een strengere aanpak nodig is inzake asielbeleid, alleen kan ik geen begrip opbrengen voor het uitwijzen van Navid. Ik ken hem al 4 jaar, sinds hij startte bij ons in de deeltijds onderwijs in Kortrijk. Als tewerkstellingsbegeleider in het centrum begeleid ik Navid wat betreft zijn 3 werkdagen. Hij is werkelijk één van de meest correcte, beleefde én vriendelijkste jongeren die hier opleiding volgen. Hij heeft steeds een voltijds engagement op zich genomen, zelfs toen dit nog geen volwaardige tewerkstelling was en bijgevolg minder betaald werd. Zo deed hij ervaring op, leerde bij en bewees dat hij een stipte, betrouwbare kracht was. Dit resulteerde voor hem in een vast ( deeltijds voorlopig ) werk bij de firma Madelec waar men ook uiterst tevreden is over hem. Zodra hij hier zijn opleiding beëindigt mag hij er voltijds aan de slag. Zodra het mogelijk was voorzag Navid in zijn behoeften : hij heeft een inkomen en werk, huurt een huis, betaalt belastingen, draagt bij aan ons RSZ-systeem... Dat hij ook Nederlands kent hoef ik ongetwijfeld niet meer te herhalen. Ik zag hem tot eind juni wekelijks en vind het verschrikkelijk dat hij nu in september er niet bij was om te starten. Zijn " Dag Regine, hoe is' t met jou? " mis ik. Hijzelf bleef ondanks zijn onzekere situatie hoop houden. Ik weet niet hoe ik verder andere jongeren in zijn situatie kan motiveren om hier hun best te doen. Ik gebruikte Navid telkens als voorbeeld voor hen : hoe met de nodige inspanningen een goede integratie en nieuw leven in ons land kan opgebouwd worden. Met de mogelijkheid dat Navid hier niet zou mogen blijven hield ik na al die jaren geen rekening meer. Ik kan mij echt niet uitspreken over de grond van de zaak, heb geen rechten gestudeerd en weet niet voldoende over rechten op asiel, alleen kan het toch niet dat er pas na 5 jaar een definitieve beslissing komt en Navid dan naar een land zou gebracht worden dat zijn thuis niet is. Dit is waarschijnlijk een dossier dat u overerft van uw voorgangers maar ik hoop van ganser harte dat u dit dossier toch regulariseert en Navid bij ons laat blijven. Ik dank u om de tijd te nemen deze oproep te lezen en hoop op een gunstige beslissing voor Navid. Met vriendelijke groet, Regine Duchi Tewerkstellingsbegeleider CDO |
Reacties
Gast |
#126 Re: Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris2013-09-20 15:59:55#125: - Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris Is deze brief naar Maggie verstuurd geweest ook? |
Els |
#150 Re: Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris2013-09-23 07:34:51#125: - Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris mooie lieve oproep van je Regine!
PS: Nadine, vandaag in de standaard ook jouw warme woorden gelezen.. |
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
VTM, blijf Lili & Marleen uitzenden!
5767 Gemaakt: 2025-08-18
NEE tegen een AZC Hoorn
2236 Gemaakt: 2024-09-21
Red Onze Motocross Oefenterreinen in België
1962 Gemaakt: 2025-07-23
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3686 Gemaakt: 2024-10-23
Een volwaardig Medisch Centrum terug in Nissewaard is een must
471 Gemaakt: 2025-08-12
STOP de waanzin voor een TIJDELIJKE snelweg ivm werken aan de A8 te Halle!!
749 Gemaakt: 2025-08-03
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3843 Gemaakt: 2024-07-07
Nee, Trump is de Nobelprijs voor de Vrede niet waard
245 Gemaakt: 2025-08-10
Online stemmen ALV BEN
115 Gemaakt: 2025-08-22
Behoud Pink Dream op Bijltjespad!
95 Gemaakt: 2025-08-20
Respect or Revolt
85 Gemaakt: 2025-08-22
Breng het oude Kruidvat kraamverband terug. Voor kraamvrouwen én vrouwen met hevige menstruatie!
86 Gemaakt: 2025-08-15
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
1432 Gemaakt: 2025-04-08
Motie BEN
187 Gemaakt: 2025-08-14
Stop geweld tegen vrouwen: zelfverdediging op school en vergoed in het basispakket
39 Gemaakt: 2025-08-22
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65846 Gemaakt: 2023-01-17
Veilige omheinde hondenlosloopzone bij de Asterdplas in Breda
231 Gemaakt: 2025-08-10
de Tuinwijk terug leefbaar maken
24 Gemaakt: 2025-08-20
Erkenning stilgeboren kindje
23 Gemaakt: 2025-08-23
Behoud van de clubs in Dienstencentrum Victor De Bruyne, te Hoboken
58 Gemaakt: 2025-08-14