Navid Sharifi moet blijven!

Quoted post


Gast

#125 Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris

2013-09-20 15:53

Mevrouw de Staatssecretaris,

We vernamen het slechte nieuws dat Navid volgende week op het vliegtuig zou gezet worden richting Afghanistan.

Ik wil graag begrip opbrengen voor uw beleid en begrijp dat er een strengere aanpak nodig is inzake asielbeleid, alleen kan ik geen begrip opbrengen voor het uitwijzen van Navid.

Ik ken hem al 4 jaar, sinds hij startte bij ons in de deeltijds onderwijs in Kortrijk. Als tewerkstellingsbegeleider in het centrum begeleid ik Navid wat betreft zijn 3 werkdagen. Hij is werkelijk één van de meest correcte, beleefde én vriendelijkste jongeren die hier opleiding volgen. Hij heeft steeds een voltijds engagement op zich genomen, zelfs toen dit nog geen volwaardige tewerkstelling was en bijgevolg minder betaald werd. Zo deed hij ervaring op, leerde bij en bewees dat hij een stipte, betrouwbare kracht was. Dit resulteerde voor hem in een vast ( deeltijds voorlopig ) werk bij de firma Madelec waar men ook uiterst tevreden is over hem. Zodra hij hier zijn opleiding beëindigt mag hij er voltijds aan de slag.
Zodra het mogelijk was voorzag Navid in zijn behoeften : hij heeft een inkomen en werk, huurt een huis, betaalt belastingen, draagt bij aan ons RSZ-systeem... Dat hij ook Nederlands kent hoef ik ongetwijfeld niet meer te herhalen.

Ik zag hem tot eind juni wekelijks en vind het verschrikkelijk dat hij nu in september er niet bij was om te starten.
Zijn " Dag Regine, hoe is' t met jou? " mis ik. Hijzelf bleef ondanks zijn onzekere situatie hoop houden.
Ik weet niet hoe ik verder andere jongeren in zijn situatie kan motiveren om hier hun best te doen. Ik gebruikte Navid telkens als voorbeeld voor hen : hoe met de nodige inspanningen een goede integratie en nieuw leven in ons land kan opgebouwd worden.

Met de mogelijkheid dat Navid hier niet zou mogen blijven hield ik na al die jaren geen rekening meer. Ik kan mij echt niet uitspreken over de grond van de zaak, heb geen rechten gestudeerd en weet niet voldoende over rechten op asiel, alleen kan het toch niet dat er pas na 5 jaar een definitieve beslissing komt en Navid dan naar een land zou gebracht worden dat zijn thuis niet is. Dit is waarschijnlijk een dossier dat u overerft van uw voorgangers maar ik hoop van ganser harte dat u dit dossier toch regulariseert en Navid bij ons laat blijven.

Ik dank u om de tijd te nemen deze oproep te lezen en hoop op een gunstige beslissing voor Navid.

Met vriendelijke groet,



Regine Duchi

Tewerkstellingsbegeleider CDO

Reacties


Gast

#126 Re: Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris

2013-09-20 15:59:55

#125: - Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris

Is deze brief naar Maggie verstuurd geweest ook?

Els

#150 Re: Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris

2013-09-23 07:34:51

#125: - Oproep aan Mevrouw de Staatssecretaris

mooie lieve oproep van je Regine!

 

PS: Nadine, vandaag in de standaard ook jouw warme woorden gelezen..