Navid Sharifi moet blijven!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
block maggie
Navid is één van de sjiekste gasten die ik in mijn carrière ben tegengekomen, leergierig, altijd bereid een ander te helpen, plichtsbewust, consequent, goedlachs, ...
Hopelijk haalt deze petitie iets uit en kan je hier blijven, want als er iemand het verdient, dan ben jij het wel Navid!
Wat moet een mens eigenlijk nog meer doen om geregulariseerd te worden??!!! Navid spreekt vloeiend Nederlands, heeft werk, heeft hier zijn rijbewijs gehaald, gaat naar school, draagt zorg voor zijn huishouden, staat in voor zijn eigen kosten, neemt elke kans met beide handen aan en nog is het niet goed genoeg. Na 5 jaar een leven opgebouwd te hebben in België, toch nog teruggestuurd worden, dit kan toch niet!
Laat Navid toch in ons land blijven. Iemand die zich zo goed heeft geïntegreerd in ons land, zou nu terug moeten naar een land waar hij geen enkele band mee heeft. Dat is toch absurd ! Waar gaat de wereld toch naartoe?
Hij leerde de nederlandse taal, hij behaalde zijn rijbewijs, gaat naar school en heeft een job.
Hij heeft hier zijn vrienden, betaalt sociale bijdragen, enz....
Wat moet Navid nog meer doen om te bewijzen dat hij het goed meent en er echt voor gaat!
Men zou beter eens kijken naar al die anderen die hier van ons komen profiteren en op onze kosten leven. Daar is er pas werk aan.
Ik hoop dat we met zijn allen ervoor kunnen zorgen dat Navid hier bij ons in België mag blijven !
ALs je al zolang aangepast bent aan de Belgische wetten is het kleinzielig dat je dan nog moet vertrekken.
Terugkeer zou einde van zijn leven kan betekenen !
Ik geloof in globaal solidariteit, jij ook?
Wij in West-europa vergeten de laaste tijd nogal vlug dat het de bedoeling is dat alle mensen een waardig leven kunnen opbouwen. Geef hen verdomme die kans
En onze eigen voorouders zijn ind e 19*de eeuw en masse verttrokken naar Noord-amerika en voor hen openen wij nu een museaum in antwerpen om onze helden en avonturiers (inde goede zin van het woord) te eren. Maar voor sukkelaars die omdezelfde reden naar hier komen hebben we geen aandacht.
Deze jongeman heeft waarschijnlijk, zoals zovelen, paspoort gevraagd bij Afghaanse ambassade om een humanitaire regularisatie 9bis aan te vragen....dan is hij vogelvrij en DVZ kan hem terugsturen naar Kaboel. En Waregem pakt hem op?!
Mevrouw De Block, waarom deze vlijtige gedreven jongens hier geen toekomst geven?
Bijna alle Afghaanse jongens die bij uw voorganger een arbeidskaart C kregen met verbod om bij OCMW aan te kloppen hebben nu een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.
Zo kan het ook voor Navid....en ook u zal er wel bij varen als je op pensioen gaat, want ze dragen bij aan onze welvaartstaat en helpen hun familie ginderachter vooruit. Dat is wat anders dan de "hulp" door de F16's van minister De Crem!
Laat ons daarvoor actie voeren. HIER IS HUN TOEKOMST !
Jozef Hertsens VLOSvzw
Navid wilde zo vlug mogelijk zefstandig zijn,waar hij ook in geslaagd is.Hij heeft een rijbewijs behaalt(een autootje gekocht)een huurhuisje en dat allemaal met een halve loon want hij volgt nog 2 dagen school per week.Ge moet het maar doen.Navid ik zal je blijven steunen want je bent een vriend.
Maggie laat hem aub blijven want er zijn niet veel goede stielmannen op de markt.Ik heb zojuist op het nieuws gezien dat Afghanistan het onveiligste land is voor hulpverleners, wat dan voor Navid hij is volledig verwesterd en het zijn de eersten die geviseerd worden.Ik zou dat niet graag op mijn geweten hebben moest er hem iets overkomen.
En als er van repatriëring gesproken wordt wacht dan toch niet na 5 jaar,of als hij 21 jaar gekomen is hij is opgepakt na zijn verjaardag(happy birthday)
| This discussion has been closed. |