Petitie tegen centralisatie van verloskunde Orbis-Atrium

Quoted post

Pluisje

#126 Storm in een glas water.

2013-07-27 06:53

Ik kan me uit een grijs verleden herinneren dat deze discussie speelde bij de sluiting van het barberazkhs in Geleen. Het kon niet zo zijn dat er in paspoorten kwam te staan dat je in Sittard geboren was. Nu vele jaren later hoor je niemand meer. Volgens mij valt het wel mee met de veiligheid van zorg. Verloskundigen zullen heus inschatten dat een situatie veilig genoeg is om naar Heerlen te gaan. En bij spoed zal er altijd nog wel ergens een "partusset" liggen bij Orbis. Ik las op het forum dat er geen OK team in huis is bij Orbis straks. Ik vraag me af of er nu wel een team in huis is, of oproepbaar is?

Reacties

angel26

#177 Re: Storm in een glas water.

2013-08-01 15:23:08

#126: Pluisje - Storm in een glas water. 

 Als je bedenkt dat de afstand tussen Geleen en Sittard vele malen korter is dan de afstand tussen Geleen/Sittard en Heerlen, vind ik het geen terechte opmerking dat de veiligheid niet in gevaar is. Je spreekt inderdaad over een grijs verleden. Tegenwoordig zijn er meer risicogroepen bij de verloskunde. Bovendien zal het verloskundig personeel meeverhuizen naar Heerlen. Zelf nog nooit moeten bevallen zeker. Ons zkhs heeft een hoog aanzien wat betreft de verloskunde. Niet alleen mensen uit Midden-Limburg, maar ook mensen uit Duitsland en België komen bij ons bevallen.

Wat veel mensen vergeten is dat de afdeling verloskunde, net als de SEH en de EHH een ambulante functie heeft binnen een zkhs. Dus: onmisbaar!!!!!

Het kan toch niet zo zijn dat men hiermee doorgaat terwijl er zoveel (ex)-kraamvrouwen hierop tegen zijn. Lang leve de democratie. Zullen we het moeder/kind beeld bij de hoofdingang maar meteen aan gruzelementen slaan?

Als laatste wil ik nog melden dat ik het raar vindt dat iemand die  geen interesse heeft om de verloskunde in Geleen/Sittard te houden, deze petitie ondertekent, cq commentaar geeft.