Petitie tegen centralisatie van verloskunde Orbis-Atrium
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Natuurlijk is verloskundige zorg acute zorg. Iedere moeder kan dat uit eigen ervaring of van ervaringen in de naaste omgeving bevestigen. Er moet altijd heel snel ingegrepen kunnen worden als dat nodig is, en dat is vaak nodig. Je zult maar in zo'n situatie stuiten op een file op de snelweg of een ander obstakel dat je verhindert snel in Heerlen te komen. En ook zonder obstakel is de afstand veel te groot.
Schandalig dat mensen zulke plannen zelfs maar durven te bedenken. Als die doorgaan gaat dat levens kosten. Dat mag niet gebeuren!!!!!!
Dr. C.W.J.Belder
Re: bevallingen inleiden
.....en daarbij: alle vrouwen inleiden (wat denk ik niemand wil) zou ook nog eens veel geld gaan kosten.
Acuut is SPOED. Onaangekondigde ploselinge spoed !! -tig vrouwen per dag bevallen.
Enige spoed die frequenter voorkomt ????? ZORG, zorg aub dat deze vrouwen op tijd kunnen zijn zodat zij deze pittige klus kunnen klaren zonder in barensnood ook nog bang te zijn voor: te laat !!!!!!!................
In dat geval zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben. Als moeder kan ik wel zeggen: in het Atrium (aldaar recent bevallen en ik woon bij Sittard) is er super personeel, top kwaliteit van zorg en ze hebben ook nog tijd voor je. Partner mag inmiddels ook blijven slapen. De afdeling mag dan wel oud zijn, maar uiteindelijk gaat het erom dat je goede medische zorg krijgt, en die is er zeker.
Laten we het maar van de zonnige kant bekijken:
Als het personeel van het Orbis er dan bij komt wordt het dus een toplocatie om te bevallen.
PS: Het AZM wilde toch ook mee fuseren? Dan zal er, als het Moeder-Kind-Centrum in 2016 in Heerlen klaar is wel een nieuw centrum in Maastricht gebouwd worden... lang leve de bureaucratie.
Dat wil je je kind toch niet aan doen
Ik neem het mijn ouders nog steeds kwalijk.
En dan maar raar vinden dat er veel babysterfte is nederland
Hebben wij dan weer geld over de balk gegooid????
Re: response tijd
Hallo "Gast"
Reistijd is niet inbegrepen in de 15 min. Uit de definitie:
"Het is in de thuissituatie niet gegarandeerd mogelijk om na het vaststellen van een potentieel levensbedreigende situatie binnen de 15 minuten te starten met de noodzakelijke behandeling omdat de zwangere/kraamvrouw/kind naar het ziekenhuis moet worden verplaatst (reistijd). Vanaf het moment dat de zwangere/kraamvrouw/kind in het ziekenhuis is en de reeds door de verloskundige gecommuniceerde diagnose wordt bevestigd door de gynaecoloog/ obstetrisch professional dan start de 15 minuten tot behandeling. In de beschreven specifieke acute levensbedreigende situatie thuis worden nog enige minuten tijdwinst geboekt doordat de obstetrisch professional in het ziekenhuis tot parallelle opstart besluit."
Neemt uiteraard niet weg dat de reistijd flink verlengd wordt. Zo stond er gisteren weer eens 6km file tussen Geleen en Heerlen. Je moet er niet aan denken.
| This discussion has been closed. |
Storm in een glas water.