Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#7

2013-06-16 10:11

Ik bedoelde natuurlijk; de eigenaar vd stafford die de hond van mijn buren zonder enige aanleiding aanviel , zei delen"er niets van te begrijpen". De stafford zou voor hem altijd de allerliefste zijn geweest en kan zo goed met kinderen.

Reacties

Sean

#447 Re:

2017-02-23 21:16:37

#7: M. Vermeer -  

 Alsjeblieft verdiep je in de materie voordat je alleen SBS6 one liners volgt. Gaan we dan straks ook Marokkanen verbieden omdat ze vaak negatief in het nieuws komen. Staffords en alle andere sterke rassen zijn niet gevaarlijk mensen die hun hond niet onder controle hebben wel. Ik ben het eens dat menSen die een sterk ras willen opvoeden verplicht op cursus moeten maar verbieden is niet de oplossing. Ik vind het enorm sneu voor de mensen die ooit een gevaarlijke hond zijn tegen gekomen. Maar een hond bezitten moet gewoon serieus genomen worden en aan regels gesteld worden. Maar ras verbieden die overigene gefokt is om ongedierte te vangen en een ideale gezins hond te zijn. Aka de nanny dog, ja de stafford. 

Ik bezit zelf zo een killer dog en kom dagelijks mensen tegen die niets van honden snappen, hun eigen hond niet onder controle hebben en mij complimenten geven over hoe lief en goed mijn hond luisterd. Om daarna ineens te vragen of het een pitbull is. Ja dat is het maar het is een zacht gekookt ei. 

We kunnen niet alles gaan verbieden dat in potentie mogelijk ooit gevaarlijk zou kunnen zijn. We verbieden ook geen vrachtauto's omdat deze gevaarlijk zijn voor het overige verkeer. En in lijn in deze discussie ja ik word ook liever aangereden door een fietser dan een vrachtauto....... see my point!