Veilig het Zuid over met de fiets!

Quoted post


Gast

#44

2013-06-15 09:34

Wij rijden dagelijks met onze dochter (vroeger met de drie kinderen) met de fiets van Sint-Amandsberg naar de Bagattenstraat (lagere school De Harp). Ondanks dat wij bijvoorbeeld ook de Dampoort over moeten, is het Zuid ons gevaarlijkste punt. Vooral op woensdagmiddag is dit punt soms levensgevaarlijk. Auto's parkeren, rijden op en af, slaan deuren open (zelfs wanneer ze je zien aankomen). Bovendien zijn er mensen die zich half op voetpad parkeren, anderen staan volledig op het voetpad. De ene rijdt meer naar links, de andere meer naar rechts. Tel daar nog voetgangers bij die tussen auto's en fietsers laveren om zich naar de bib en/of busstroken te begeven en je hebt een waar kluwen...
Op zich zou ik geen probleem hebben met een echte, officiële K&R-strook, op voorwaarde dat die afgesloten zou zijn van het fietsverkeer. Iets voor het stadsbestuur om over na te denken...

Reacties

zonnebloem

#45 Re:

2013-06-15 12:12:39

#44: -

Ik deed m'n hele schoolloopbaan met de fiets. Door weer en wind. En genoot ervan. Ik zie de noodzaak er niet van in om kinderen met de auto tot aan de schoolpoort te brengen. Zeker met de mogelijkheden rond openbaar vervoer in die zone, lijken er een boel alternatieve mogelijkheden. Laat de kinderen deze ook maar ontdekken en gebruik van maken. Aanmoedigen van al dit verkeer tot in de stad: neen. Lijkt me geen optie. Dit eerder tegengaan, auto's tot aan de rand, en dan overstappen op alternatieven, lijkt me de beste optie. Zo wordt het voor iedereen veiliger en aangenamer.