Veilig het Zuid over met de fiets!

Quoted post


Gast

#41

2013-06-13 21:14

Ik meen dat er aan het Zuid nog altijd veel foutgeparkeerd wordt en dat de gemeente gent hier nooit iets aan doet, zelfs niet als er een scholier sterft.
Voor onze school werd er vorige week ook nog een leerling aangereden ten gevolge van het wildparkeren, en ook hier worden geen maatregelen genomen.
"Gent de meeste vriendelijke stad": de laatste holle slogan na "Gent klimaat neutraal" en "Gent wilt van fietsen" ...

Ik ben geen voorstander van het zoeken van een alternatieve standplaats. Gent ligt al vol parkings en overal wordt foutparkeren toegelaten (mijn dochter van 6 is zo minder zichbaar op de fiets). Fietsenstallingen daarentegen zijn er overal te kort en met een fietskar of bakfiets parkeren gaat al helemaal moeilijk...Als die mensen zoals ik met mijn kinderen (4 en 6j) nu gewoon eens zelf met de fiets zouden komen?
Bovendien is het Zuid een knooppunt van openbaar vervoer vooals je wat verder woont. Als je te ver woont heb je hier niets te zoeken, er zijn te weinig schoolplaatsen in Gent. Wij kunnen niet naar de school in ons straat en moeten dus dagelijks 15à20 minuten fietsen en nog eens terug ook.

Reacties


Gast

#42 Re:

2013-06-13 21:28:51

#41: -

er zijn al veel te veel aanzuigplaatsen (ondergrondse parkings) in Gent. Nieuwe aantrekplaatsen voor auto's geven een totaal verkeerd signaal..hoe meer parkings hoe meer auto's ook gaan komen. Gooi ajb het roer om en stop de autowaanzin..