Hoop voor Bijzondere Kinderen

Quoted post


Gast

#25

2013-06-13 09:30

Graag steun ik dit project. Ik vind het wel spijtig dat er boven de petitie alleen gesproken wordt over het scholentekort, en niet over vrijetijdsbesteding.

Ik ben niet op de hoogte over de toestand/plannen in het buitengewoon onderwijs en spreek er mij dus niet over uit. Uiteraard vind ik ook dat elk kind de best mogelijke kansen moet krijgen en liefst in de vertrouwde omgeving.

Wij organiseren met Hannibal vakanties voor kinderen en jongeren met een beperking en hebben deze zomer een aanbod voor 268 vakantiegangers. Dit aanbod verwezenlijken we met drie stafmedewerkers en 250 vrijwilligers, en met een minimum aan budget (Vlaamse subsidies, ook via minister Smet). Het is echt knokken voor ons om dit aanbod waar te maken.

www.hannibalvakanties.be

Reacties


Gast

#26 Re: 25

2013-06-13 09:44:56

#25: -  

 

Beste Het klopt dat er in de petitie enkel het scholen tekort wordt vernoemd. We hopen volgend schooljaar met een groot aantal handtekeningen naar de minister te stappen voor het scholen tekort duidelijk te maken. Met het project zelf ijveren we voor beiden. Om te beginnen hebben we reeds een g-gym kunnen oprichten te Edegem met hulp van de plaatselijke sportvereniging Oje. Zij stonden open voor onze vraag en hebben na 3 jaar reeds een 2de groep opgericht. In een kleine gemeente dit kunnen verwezenlijken duidt de nood reeds aan. We gaan zeker verder dan dit gaan en hopen op heel wat steun van lotgenoten, verenigingen als die van u die de problematiek van subsidies kennen en uiteraard van de plaatselijke politiek. Ik hoop dat dit een beetje verantwoording brengt. Mvg