Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Quoted post


Gast

#1

2013-04-03 06:36

het lastige van het feit dat gemeentes de regie over de zorg voor kinderen en jongeren krijgen is dat deze regie nu verdeeld wordt over honderden gemeentes. Het vaststellen of de zorg inhoudelijk op een zorgvuldige wijze wordt aangeboden, het bewaken van de kwaliteit en veiligheid wordt nu dus een verantwoordelijkheid van de gemeente, dat wil zeggen een coördinator bij een bijvoorbeeld kleine gemeente van 10000 inwoners. Zorginstellingen welke een groot verzorgingsgebied hebben moeten dan met 40 of 50 gemeentes gaan overleggen over de aan te bieden zorg. Het staat op geen enkele wijze vast dat dit tot een verbetering van de kwaliteit zal leiden.

Reacties


Gast

#193 Re:

2013-04-17 17:16:15

#1: -  

 M.i. alle behandelaren nu hun patienten actief informeren via standaardtekst met link naar petitie en suggestie de tekst door te sturen naar andere belanghebbenden/betrokkenen en met name ouders en patientjes zelf.

itchy8me

#263 Re: jammer

2013-05-15 16:29:46

#1: -

Ik had niet veel meer van de zorg en overheid verwacht. Sorry hoor, ik kom uit zuid afrika en ik wil niet iedereen hier de zomberheid in praten, maar ik zien veel dingen hier gebeuren kwa welvaart die sterk lijken op dingen die gebeurde (economie, criminaliteit) in de 1980's t/m heden in zuid afrika. Het ziet ed niet goed uit, als de volk niet snel ingrijpt dan gaat nederland er onderuit zamen met de andere eurolanden.. een dood zonde.