windhaan
Quoted post
Thibaut Michiels - Kandidaat concessiehouder |
#462013-02-27 18:55Ik, Thibaut Michiels, kandidaat concessiehouder van de surfclub in De Haan merk op dat er een petitie loopt ter ondersteuning van de voormalige uitbaters van de beachclub in De Haan. Ik heb geen enkel probleem met het houden van een petitie, dit is een democratisch recht, echter worden op deze site opmerkingen gepost die vaak flagrant onjuist zijn en duidelijk een vorm van paniekzaaierij zijn, waarin ikzelf en ook een partner in een slecht daglicht worden geplaatst. Met alle respect voor Marc en Ursula en hun werk vind ik dat ik wel het recht heb de onjuistheden recht te zetten. 1)De RBSC is geen kandidaat uitbater van de club, dit ben ik, Thibaut Michiels, de RBSC wordt enkel in het dossier vermeld als partner in de zeilschool en als ervaringsdeskundige. Dit houdt in dat de RBSC met z’n jarenlange ervaring, de organisatie van de zeilschool op zich zou nemen en z’n jarenlange ervaring met mij zou delen. Dit om het zeilgebeuren in een uiterst professioneel kader te laten verlopen. (De samenwerking zal te vergelijken zijn met deze tussen de RBSC en Lakeside Paradise) 2)Het bovenstaande heeft niks te maken met competitiviteit, iets wat blijkbaar met de zeilschool zou worden geassocieerd volgens sommigen in deze petitie. Op geen enkele manier zou de zeilschool competitiviteit willen pushen en op geen enkele manier zou de zeilschool de huidige recreatieve patin-, catamaran- of welke andere zeiler hinderen in het beleven van z’n passie. 3)Als rasechte Hanenaar, ben ik mij ook bewust van de typische eigenheid die heerst in ons pittoreske dorp. Ik heb dan ook geen enkele ambitie om van de beachclub een place m’as tu vu te maken waar snobisme en opschepperig gedrag zou heersen (ook iets wat mij op de petitie site wordt verweten). Integendeel, ik wil een club uitbouwen met een sfeer van openheid en gezelligheid waar iedereen zichzelf kan zijn en in alle vrijheid zijn ding kan doen, kortom een club waar jong en oud, Hanenaar, tweedeverblijver of toerist, met of zonder kinderen zich meer dan welkom voelt. Een plaats waar passie voor strand, zee en watersport centraal staan. 4)Er wordt in de petitie meermaals gezegd dat het een schande is dat ik een klacht neerleg. Zonder in detail te treden wens ik toch mijzelf even te verduidelijken en er de nadruk op leggen dat ik geen klacht neergelegd heb maar dat ik in mijn schrijven aan de gemeente de punten van de jury in twijfel trek. Ten eerste is het een democratisch recht om in beroep te gaan tegen een beslissing van een openbaar bestuur. In deze zaak is een standpunt ingenomen maar de definitieve beslissing is tot op vandaag nog niet genomen. Ik bevestig dan ook mijn vertrouwen dat het gemeentebestuur zijn huiswerk correct zal doen. Na het vernemen van de punten van de jury, heb ik na consultatie van het dossier van de Windhaan verschillende onregelmatigheden vastgesteld. Waarvan ik het gemeentebestuur op de hoogte heb gebracht. Ik wil hiermee enkel bekomen dat men een oordeel kan vellen op basis van een volledig dossier waarin juiste informatie staat. Ik wens hier niet in detail te treden maar zowel Marc en Ursula als het gemeentebestuur zijn op de hoogte van de inhoud van ons schrijven. 5)Er wordt vermeld dat het een schande is dat iemand anders zich kandidaat durft stellen, na alle inspanningen die de vorige uitbaters van de club hebben gedaan. We leven in België in een democratie, het gaat om een openbare concessietoekenning, dit houdt dan ook in dat iedereen die aan de criteria voldoet de kans krijgt een project in te dienen. Met geld van De Haanse belastingbetaler is een zeer grote investering gedaan in het bouwen van een watersportcomplex. Het is dan ook aan degenen die door de Hanenaars zijn verkozen (het gemeentebestuur) om te beslissen wie de concessie zal krijgen en iedereen die hiertoe gemotiveerd is een project te laten opstellen en de kans te bieden dit in te dienen. Ik heb zonder gewetensproblemen van dit recht gebruik gemaakt en ik denk dat het logisch is dat wij er alles aan doen om ons te verdedigen. Mocht dit recht niet bestaan was het onmogelijk om ooit verandering te bekomen en was er van een democratische beslissing geen sprake. Ik begrijp dat ik voor- en tegenstanders heb, dat er mensen zijn die liever verandering zien en een frisse wind zien waaien en dat er mensen zijn die liever hebben dat alles bij het oude blijft. Ik en de mensen die achter mij staan hebben ook het recht om ons project te willen verwezenlijken en zouden dan ook alle leden van De Windhaan met open armen ontvangen. Ik moet ook vaststellen dat er heel wat mensen die deze petitie ondertekenden niet afkomstig zijn uit De Haan en mij als persoon hoogstwaarschijnlijk niet kennen. Ik ben ervan overtuigd dat ons project een meerwaarde kan betekenen voor De Haan. Met vriendelijke groeten, Thibaut Michiels |
Reacties
Gast |
#53 Re:2013-02-27 22:19:21#46: Thibaut Michiels - Kandidaat concessiehouder -
Beste Thibault, Deze petitie heeft niet tot doel jou of de RBSC club te bekritiseren. Wij (Erik en ikzelf) zijn deze petitie gestart vanuit onze gevoelens omdat we vinden dat De Windhaan hier onrecht wordt aangedaan door middel van een gunning van deze concessie en we de politiek een signaal willen geven dat ze onze stem ook horen. We zijn van mening dat het nooit tot een gunning had mogen komen en betreuren dat dit wel gebeurd is. Wat ons betreft is de uitbating van de Windhaan een verworven recht, opgebouwd doorheen de jaren. Heel veel leden en sympatisanten, alsook vakantiegebonden leden van de windhaan laten hier hun emoties zien. Je kan niet tegenspreken dat als Marc en zijn gezin ernaast grijpen zij van de ene dag op de andere op straat staan en dit na hun levenslange harde inzet voor onze zeilclub. Wij apprecieren de vele emotionele berichten, de ene al wat meer beladen dan de andere. Wat RBSC betreft schrijf je zelf dat zij de zeilschool gaan runnen. Het is ieders democratisch recht om hier voor of tegenstander van te zijn. Sportieve groeten, Erik Van Der Velden Jan Stas |
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2013-03-03 12:10:45- Date of removal: 2013-03-03
- Verwijderingsreden:
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Gort over de grens moet blijven.
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
WAP-PETITIE WOLF - VOOR VEILIGHEID VAN MENS & DIER
8087 Gemaakt: 2025-08-25
Opvang Sprookjesland: stem van de ouders!
425 Gemaakt: 2025-08-29
Red Onze Motocross Oefenterreinen in België
3083 Gemaakt: 2025-07-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
4489 Gemaakt: 2024-07-07
HLN, stop Luc Bellings foute HORECA-beoordelingen te laten geven
333 Gemaakt: 2025-08-25
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3957 Gemaakt: 2024-10-23
NEE tegen een AZC Hoorn
3409 Gemaakt: 2024-09-21
Geen uitbreiding fietszone Brugge
624 Gemaakt: 2025-08-23
Erkenning stilgeboren kindje
192 Gemaakt: 2025-08-23
Kinderdagverblijf Nadine moet open blijven!
100 Gemaakt: 2025-08-31
STOP de waanzin voor een TIJDELIJKE snelweg ivm werken aan de A8 te Halle!!
1077 Gemaakt: 2025-08-03
AZC Dordrecht
618 Gemaakt: 2024-01-04
Behoud voortbestaan Stationslocatie kermis Voorhout
339 Gemaakt: 2024-07-16
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
1401 Gemaakt: 2025-02-21
Laat onze zeeklassen toch doorgaan!
70 Gemaakt: 2025-08-31
Pak ons buitenzwembad niet af!
2192 Gemaakt: 2025-06-02
Bescherm ouders en kinderen tegen onzichtbaar Emotioneel en psychisch geweld kinderen – Justitie moet verantwoordelijkheid nemen
40 Gemaakt: 2025-08-31
Gsm verbod weg!
36 Gemaakt: 2025-09-02
Veilige en Moderne Infrastructuur voor De Kreek/Kieldrechtsebaan in Kieldrecht!
133 Gemaakt: 2025-01-30
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
1360 Gemaakt: 2025-07-08