windhaan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie windhaan.


Gast

#51

2013-02-27 22:07

Aan het College van Burgemeester en Schepenen van De Haan

Geachte dames en heren

Als actief zeilende leden van watersportclub de Windhaan zijn wij zeer verheugd met de bouw van het nieuwe watersportcentrum.
Echter de moeilijkheden omtrent de toewijzing van de uitbatingsconcessie maakt ons ongerust
en daarom zijn wij zo vrij u ook onze visie te geven.
Vele zeilers en zeilsters, inwoners van De Haan en anderen, brengen al jaar en dag hun vrije tijd door in De Haan en in de daarbij horende zeilclub De Windhaan.
Beiden zijn door hen even geliefd en onafscheidelijk met elkaar verbonden.

Alle organisaties zijn voor verbetering vatbaar en aan kritiek onderhevig, maar het staat als een letterlijke paal boven water dat de zeilclub De Windhaan als watersportclub een unieke plaats inneemt in De Haan en zelfs aan de kust.

Zijn democratische no nonsense aanpak en zijn kleinschalige gezelligheid maken dat iedere watersporter er zich onmiddellijk thuis voelt.
Wij kunnen ons dan ook moeilijk voorstellen in de nieuwe infrastructuur iemand anders aan te treffen dan de ons vertrouwde mensen van zeilvereniging De Windhaan.
Talrijke zeilers die reeds verschillende clubs bezochten kozen voor de Windhaan en blijven daar, jaar na jaar, opnieuw voor kiezen.
Een club bestaat uit meer dan een gebouw en stenen; ze bestaat vooral uit mensen die zorgen voor die specifieke, aangename familiale sfeer eigen aan de badstad.
De hartstochtelijk zeevarenden van de Windhaan en de Noordzee durven dan ook te veronderstellen dat het gemeentebestuur resoluut zal kiezen voor de watersportvereniging met een jarenlange traditie en verbondenheid met de gemeente.

Wij hopen in de toekomst De Haan en zeilclub De Windhaan verder als onze favoriete bestemming te kunnen behouden.

De enthousiaste watersporters van de Windhaan,

 

De familie Boodts-Bode

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-02-27 22:14



Gast

#53 Re:

2013-02-27 22:19

#46: Thibaut Michiels - Kandidaat concessiehouder -

 

Beste Thibault,
Deze petitie heeft niet tot doel jou of de RBSC club te bekritiseren. Wij (Erik en ikzelf) zijn deze petitie gestart vanuit onze gevoelens omdat we vinden dat De Windhaan hier onrecht wordt aangedaan door middel van een gunning van deze concessie en we de politiek een signaal willen geven dat ze onze stem ook horen. We zijn van mening dat het nooit tot een gunning had mogen komen en betreuren dat dit wel gebeurd is. Wat ons betreft is de uitbating van de Windhaan een verworven recht, opgebouwd doorheen de jaren.
Heel veel leden en sympatisanten, alsook vakantiegebonden leden van de windhaan laten hier hun emoties zien. Je kan niet tegenspreken dat als Marc en zijn gezin ernaast grijpen zij van de ene dag op de andere op straat staan en dit na hun levenslange harde inzet voor onze zeilclub.
Wij apprecieren de vele emotionele berichten, de ene al wat meer beladen dan de andere.
Wat RBSC betreft schrijf je zelf dat zij de zeilschool gaan runnen. Het is ieders democratisch recht om hier voor of tegenstander van te zijn.
Sportieve groeten,
Erik Van Der Velden
Jan Stas

Gast

#54 Reactie op #53 en #46

2013-02-28 01:17

Ik ben het volkomen eens met de bemerkingen en uitleg van Erik Van Der Velden en Jan Stas.
We zijn inderdaad niet tegen RBSC of Dhr Thibaut Michiels en het is correct dat iedereen die voldoet aan de vereisten om mede te dingen een kans moest krijgen. We gaan er echter wel vanuit dat na de uitspraak van de onafhankelijke jury de mededingers die het niet haalden zich als goede verliezer zouden moeten opstellen en ophouden met verdere vertragingen te veroorzaken. We zijn bijzonder teleurgesteld over de huidige gang van zaken.
Sinds vele jaren zijn we volle voorstanders en ondersteuners van het project van Marc en Ursula. We zijn er rotsvast van overtuigd dat zij, mits zekerheid over de concessie, er ten volle voor gaan en de bestaande club verder uitbouwen tot een toplocatie voor de kust op sportief en recreatief vlak, met behoud van de familiale, ongedwongen en gezellige sfeer.
Wij blijven er daarom volledig achter staan en gaan niet ophouden met onze steun te betuigen. Persoonlijk ben ik verleden jaar met de opleidingen gestart bij de Vlaamse Trainerschool om de nodige diploma's te halen teneinde deze ten dienste te stellen voor de club. Lees hierbij: de Windhaan, wel degelijk gerund door Ursula en Marc.
Door de onzekerheid over een vaste toekomst alsook de spelletjes over het al dan niet verkrijgen van de uitbating, is het maar al te normaal en verstaanbaar dat een volle (financiële en materiële) investering in het verleden nooit kon gedaan worden. Niemand met een greintje gezond verstand steekt zijn vermogen in een project zonder de zekerheid op een toekomst op lange termijn. We vinden het dan ook goedkoop en eigenlijk ongepast (zoals we op andere sites gelezen hebben) dat er beweerd wordt dat de Windhaan in het verleden op een amateuristisch manier uitgebaat is geweest. In feite is het bewonderenswaardig dat mensen zoals Ursula en Marc er al die jaren in geslaagd zijn om toch, ondanks heel moeilijke omstandigheden, steeds leden, Hanenaars, passanten en toeristen een eerste klas stukje strandparadijs te bieden. We willen dit karakter, samen met het sportieve luik ten aller prijs behouden en verder helpen uitbouwen.
Ik vind tenslotte de laatste alinea in het betoog #46 ongepast. Ik ben inderdaad niet van De Haan. Ik werk in Zeebrugge, woon in Oostende doch heb mijn roots in Wenduine en Blankenberge. Ik ben bovendien sinds vele jaren lid, zeiler en kiter in de Windhaan. Ik heb voordien nog kiteles gekregen van Thibaut Michiels in Zeebrugge. Ik kan daarom WEL perfect met volle verstand en in volle neutraliteit bepalen naar wie mijn voorkeur voor de uitbating van de Windhaan gaat.
Groeten,
Helmut Walgraeve
Middenlaan 85
B-8400 Oostende

Gast

#55

2013-02-28 09:36

Marc en Ursula zijn de sympathiekste en eerlijkste mensen die ik ken. Een hart van goud hebben ze. Ze zijn heel bijzonder. Marc is geboren om op het strand te zijn, redde al mensenlevens! De windhaan hoort gewoon bij hun.

Gast

#56 Re: Reactie op #53 en #46

2013-02-28 10:50

Albert

#57

2013-02-28 12:58

Hoewel ik nog niet zo lang lid ben van de Windhaan heb ik deze club als fantastisch ervaren. Vooral de ongedwongen en sportieve sfeer, die Marc en Ursula weten te scheppen, is buitengewoon. Zij weten het best hoe ze de water- en windsporter moeten bekoren. Zij verdienen het absoluut om met de uitbating verder te gaan.
Nog een opmerking : wat moet je denken van iemand die protest aantekent tegen de beslissing van een jury? zeer onsportief, jawel!

Gast

#58

2013-02-28 14:21

Het is makkelijk kritiek te geven, het zit nu eenmaal in onze aard om alles in vraag te stellen. Het mag dan een democratisch recht zijn zich kandidaat te stellen en het beter te willen doen, maar is het eerlijk om iemands levenswerk af te nemen en ze bij wijze van spreken te verjagen van waar alles begon? Moet het op die manier? Ik ben er zeker van dat een nieuwe frisse wind mogelijk is en er zal komen, ook als Marc en Ursula de concessie behouden. Ten slotte is dit waarom er een nieuw watersportgebouw gekomen is, niet?
Stien Boodts

Gast

#59

2013-02-28 15:07

Ik ben(nog)geen lid van de Windhaan en neen ik woon zelfs niet in DeHaan.
Maar tijdens de zomermaanden kom ik meerdere keren per week naar de Windhaan.
Je hoeft geen inwoner van DeHaan te zijn of lid van de club om onmiddellijk te ervaren dat Ursula en Marc met hun spontaniteit en hartelijkheid ervoor zorgen dat iedereen zich welkom voelt.
De Windhaan staat voor mij gewoon gelijk aan Ursula en Marc.
Zij doen dit met hart en ziel en zonder hen zou de Windhaan gewoon de Windhaan niet zijn.
Sabrina

Gast

#60

2013-02-28 18:11

Geachte Burgemeester en Schepenen,

Please,
NEVER CHANGE A WINNING TEAM!!!

Simone Suermondt.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-03-01 00:00


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-03-01 00:10



Gast

#63

2013-03-01 21:20

Marc en Ursula, het is schandalig dat ze iemands levenswerk en broodwinning willen afnemen. Ik heb het persoonlijk dan wel wat moeilijk dat iemand zonder gewetensproblemen zich ten eerste kandidaat stelt en ten tweede de beslissing aanvecht. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat iemand met dergelijke ingesteldheid een club kan uitbaten waar het menselijke primeert op het commerciële. Heel veel succes, jullie verdienen het echt!!!
Ann Valette

Gast

#64

2013-03-01 22:06

Al jaren ben ik lid van de windhaan. Ik heb de windhaan zien groeien, beetje bij beetje materiaal bijeen sprokkelen tot een volwaardige beachclub
met een sympathieke sfeer . De laatste jaren, op het einde van het seizoen, kwam steeds dezelfde vraag terug: 'En marc volgend jaar een vast gebouw?' Wanneer het eindelijk zover is, lap iedereen kon meedoen. 30 jaar levenswerk open en bloot om weg te stelen. Je zou denken geen probleem wie doet nu zoiets. Natuurlijk moet het openbaar, dat is de wet. Maar als zeiler weet je dat je ten aller tijden aanvaring moet vermijden zelfs al heb je voorrang. Marc en Ursula, De Windhaan is jullie ziel, die mag je niet kwijt! De windhaan moet er blijven in eerste plaats voor jullie maar ook voor onze kinderen!
Bernard Verburgh
ASSE

#65

2013-03-02 11:41

WIJ HOPEN DAT DEZE GEZELLIGE BENDE NOG LANG MAG BLIJVEN ! DE KINDEREN VONDEN HET ALTIJD GEZELLIG ALS WIJ IN DE CLUB WAREN

Gast

#66

2013-03-02 13:51


Gast

#67

2013-03-02 18:13

hopelijk krijgt het rechtsvaardigheidsgevoel hier enige gelijk.

Gast

#68

2013-03-02 19:26

Laten we hopen en geloven dat Mark en Ursula , eerlijke en oprechte Hanenaars. , die ook de proef doorstaan en gewonnen hebben , ook erkend worden als enige authentieke uitbaters van de windhaan. Een woord is een woord!

Gast

#69

2013-03-02 20:10

My name is James Henshaw, I am originally from Wales and I have had the pleasure of helping Marc and Ursula with summer events and barbecues.
From my experience I found them to be fantastic, friendly and family orientated hosts. These are essential combinations for running a fun, communal, sociable water sports club. Everyone can identify with Marc and Ursula in De Haan. With their vast experience and hard working ethic, they are most suitable to fit this role. I feel that tradition is lost in a variety of areas in Belgium and it would be sad to see De Windhaan grass roots disappear. I understand that change is a good thing and that younger generations should have a chance to have greater responsibilities. But i feel that this dramatic outcry of change shows lack of maturity, understanding and above a disregard for community.
I wish Marc and Ursula all the best and the new club is left in their capable hands with the assistance of new vibrant younger members.
Kind Regards, James "the Welsh man" Henshaw.

Gast

#70 Re:

2013-03-03 12:09

#4: -

een gemeente kan niets anders dan een openbare aanbesteding uitschrijven, maar beschikt wel over de mogelijkheid om, naast de laagste prijs, ook de geloofwaardigheid van de indiener(s) in aanmerking te nemen, en moet dat zelfs doen. En daar kan deze petitie een overtuigend middel in zijn: allicht kan niemand anders op korte tijd zo veel handtekeningen verzamelen. Als zeilers zijn wij toch allen gewend aan het in ons voordeel benutten van zelfs tegenwind en tegenstroom?

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-03-03 12:10


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-03-03 14:00


Jan Stas

#73 Opmerkingen verwijderen

2013-03-03 14:18

Aan allen die deze petitie volgen.
Het is niet onze bedoeling hier een discussieforum te starten noch spin-offs van de eigenlijke petitie te creëren.
Heb je een woordje van steun toe te dragen aan de Windhaan dan is dit hier op zijn plaats.
Er zijn fora genoeg waar discussies gevoerd worden en iedereen is vrij zijn eigen petitie op te starten.
Tot slot, hou het sportief en vermeld je naam als je een opmerking plaatst.

Jan Stas


Gast

#74

2013-03-03 20:32

Lieve uitbaters die jaren hun best doen moet men steunen!

Gast

#75

2013-03-03 23:53

beste gemeenteraadsleden,

zo'n 15 jaar kom ik nu al catamaran zeilen bij de windhaan, een fantastische beachclub waar iedereen welkom is en die geliefd is door zijn vele leden en dat komt door ursula en marc (ik denk dat deze petitie en al de vele positieve opmerkingen wel het bewijs ervan zijn). ik heb de club elk jaar een beetje bij beetje zien groeien, ook al zijn ze er niet zeker van als ze er volgend jaar weer mogen staan. elk jaar hebben ze ook wel iets nieuws: wakeboarding, bodyboarding, rafting, kayak, sups, strandzeilen, de geimproviseerde blauwe glijbaan :)...

voor mij zijn ursula en marc hardwerkende, vooruitziende, gedreven, vriendelijke en behulpzame mensen die de windhaan meer dan wie dan ook verdienen.(marc staat telkens paraat om tijdens stormachtige nachten zoveel mogelijk schade aan de catamarans te voorkomen). marc heeft er 29 jaar van zijn leven ingestoken, ursula meer dan 10 jaar, ze hebben ervoor gezorgd dat er eindelijk na vele jaren een vast gebouw komt en nu dat er een mooi gebouw staat, staan de haaien te trappelen om het over te nemen. dat kan toch niet, iemand zijn hard werk afpakken alsof het de normaalste zaak van de wereld is. zelfs nadat ze de aanbesteding verdiend gewonnen hebben. nee! de windhaan is en moet van ursula en marc en hun drie schatten van kinderen blijven!